چرا هرچی میخورم چاق نمیشم چکاپ و آزمایش هم دادم؟

هرچی میخورم چاق نمیشم اشتهام خیلی خوبه دکتر هم رفتم چکاپ کامل هم دادم هیچ مشکلی نداشتم غذا و خواب و ورزش هم خوبه راه حل ؟
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
به متخصص تغذیه مراجعه و طبق برنامه ایشون ادامه بدهید
0
برای بررسی‌های لازم، علت یابی و راهبرد شخصی سازی شده به مشاورین تغذیه و رژیم درمانی مراجعه کنید
0
سلام
حجم پرتیین رو بالا ببرید و ورزش قدرتی هم انجام بدید
0
با سلام و وقت بخیر،
بهتر است ابتدا علت کم وزنی مشخص شود و نیاز به بررسی بیشتر است.
0
سلام و وقت بخیر
باید به متخصصین تغذیه مراجعه کنید، تا اول دریافت‌های غذایی و ترکیب بدن بررسی بشه بعد رژیم و مکمل‌های مناسب شما جهت افزایش وزن تنظیم و تجویز بشه.
0
باسلام. بهتر است زیر نظر مشاور تغذیه باشید
0
باسلام قبل از هر اقدامی باید علت کم وزنی شما مشخص بشه برای ارزیابی بیشتر به همکارانتغذیه مراجعه نمایید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی متابولیسم بالاتر از معمول یا پیشینه ژنتیکی است؛ اگر چکاپ کامل سالم بوده جای نگرانی در بیشتر موارد کم است و با تغییرات تغذیه‌ای و ورزشی قابل‌تعدیل است.
راهکار‌های عملی:
- کالری دریافتی را با خوراکی‌های پرانرژی و سالم افزایش دهید: مغز‌ها، کره‌بادام‌زمینی، آووکادو، روغن زیتون و اسموتی‌های پروتئینی.
- و عده‌های بیشتر و متراکم: هر
3-4 ساعت یک میان‌وعده پرکالری و مغذی بخورید.
- تمرین مقاومتی (وزنه)
2-3 بار در هفته برای افزایش توده عضلانی و مصرف پروتئین کافی در هر و عده.
- چند هفته مصرف روزانه کالری و وزن را ثبت کنید تا ببینید واقعا کالری مثبت دارید؛ سپس برنامه‌ریزی تغذیه‌ای حرفه‌ای انجام شود.
علائم هشدار:
- کاهش سریع وزن یا ضعف غیرقابل‌توضیح.
- تب مداوم یا تعریق شبانه همراه با کاهش وزن.
- درد شدید شکم، استفراغ مداوم یا خون در مدفوع.
تخصص پیشنهادی: متخصص تغذیه

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.