تنگی نفس عصبی داشتم،سر خود دارو خوردم؟

سلام من از اول عید تپش قلب و نفس تنگی عصبی گرفتم(نفس تنگی عصبی چندسال دارم ولی میره میاد)سرخود سروع کردم روزی یک دیازپوکساید خوردم بعد دوهفته جواب نداد،پرانول شروع کردم دو سه ساعتی اوکی بود بعد برمیگشت(قبلا چندروز دیاز میخوردم خوب میشدم) رفتم داروخونه بهم استرس فورمولا داد سه روزه
ولی این سه روز همش عصبیم و کلی گریه میکنم و اصلا حالتم طبییعی نیست، نفس تنگیمم هیچی بهتر نشد
بنظرتون بخاطر چیه؟!
6 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
حتما برای حل مشکلتون از روانپزشک کمک دریافت کنید.
استفاده ی خودسرانه ی دارو ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند.
و اگر نیاز بود در کنار ان روانشناس نوجوان هم مراجعه کنید از احساسات و افکار خود صحبت کنید و زیر بنای مشکل فعلی را پیدا کنید و برای مدیریت ان راهکار مناسب دریافت کنید
0
سلام.
عزیزم گاهی فشار عصبی بصورت نشانه‌های بدنی مانند تپش قلب، تنگی نفس، خشکی دهان، لرزش عضلات و دست ابراز می شود.
آشفتگی فکری باعث خلق عصبی و مضطرب و نشانه‌های بدنی می شود و هنگامی که شما مضطرب می شوید، رفتار پرخطر مصرف خود سرانه دارو‌ها را شروع می کنید.
چنین رفتاری تاثیری درکاهش فشار هیجانی شما نداشته است.
ابتدا بایستی آشفتگی فکری شما رفع شود.
چه اتفاقاتی افتاده است که افکار شما پریشان شده است؟ چه افکاری باعث می شود شما مضطرب و عصبی شوید؟ برای کاهش اضطراب خود چه رفتار‌هایی انجام می دهید؟
چه افکاری باعث می شود شما شادوخوشحال شوید؟هنگامی که شاد هستی چه نشانه بدنی را احساس می کنید؟هنگامی که شاد هستی چه رفتار‌هایی را انجام می دهید؟ به سوالات با تامل و دقت بیشتر پاسخ دهید.
میان افکار، هیجان، نشانه‌های بدنی و رفتار رابطهمستقیم وجود دارد.
تغییر افکار باعث تغییر هیجان، نشانه‌های بدنی و رفتارمی شود و تغییر رفتار باعث تغییر افکار، هیجان، نشانه بدنی می شود، مثال ورزش کردن رفتار سالم می باشد باعث تغییرات نشانه‌های بدنی ترشحات هورمون آدرنالین می‌شود و فرد پرانرژی و شاداب می شود و احساس شادی و قوی بودن می کند و افکارش هم مثبت می شود به به ورزش حسابی حالمو کوک کرد.
پس با تغییرات رفتاری و محیطی حالتو خوب کن نه با رفتار‌های پرخطر و آسیب زا.
0
سلام
مصرف دارو‌های روانپزشکی، بدون نسخه پزشک ممکنه عوارض پایداری رو براتون ایجاد کنه.
علائمی ک فرمودین بخاطر اضطراب هست، میتونین از تکنیک‌های ریلکسیشن، ذهن آگاهی و… استفاده کنین.
0
سلام
به سلامت خود اهمیت دهید حتما نیاز به ویزیت روانپزشکی و رواندرمانی دارید
مصرف خودسرانه دارو عوارض غیر قابل جبران دارد
0
سلام و وقت بخیر.
زمانی که ما دلیل اصلی مشکل مان را نمی‌دانیم.
مصرف خودسرانه دارو میتونه عوارض جبران ناپذیر و خزناکی را برای ما داشته باشه.
یادمان باشه دارودرمانی تنها علایم را سرکوب می‌کند و علل زمینه ایی مشکل را رفع نمی‌کند.
برای علایمی که دارید حتما با یک روان شناس صحبت بفرمایید.
0
لطفا داروی خودسرانه مصرف نکنید جهت ارزیابی و تشخیص اولیه نیاز به مرااجعه به روانشناس و روانپزشک دارید تا برحسب تشخیص رواندرمانی و تکنیک‌های تخصصی یا مصرف دارو تجویز شود
0
لطفا داروی خودسرانه مصرف نکنید جهت ارزیابی و تشخیص اولیه نیاز به مرااجعه به روانشناس و روانپزشک دارید تا برحسب تشخیص رواندرمانی و تکنیک‌های تخصصی یا مصرف دارو تجویز شود
0
سلام
تنگی نفس می تونه دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، مشکلات جسمی از جمله مشکلات قلبی و ریه که با مراجعه به پزشک متخصص می تونید موارد رو برسی کنید و در صورتی که علائمتون مربوط به مشکلات جسمی نبود با مراجعه به روانشناس عوامل بیرونی و منتال رو بررسی کنید و داروی بدون تجویز پزشک متخصص هم مصرف نکنید چون ممکنه شرایط جسمیتون رو حاد تر کنه
0
با درود
حتما در اولین فرصت به روانشناس مراجعه کنید تا مشکل شما شناسایی شود و در صورت لزوم روانشناس شما را به روانپزشک ارجاع خواهد داد
0
سلام
عزیزم، نوشتی از اول عید، قبلا چطور، پیش امده تنگی نفس داشته باشی یا نه ؟ ایا اتفاقی افتاده در این چند ماه اخیر ؟ روابط خانوادگیت، تحصیلیت، عاطفیت، زمینه اضطرابی همه و همه مهمه که بدونیم، همراه یکی از والدینت به روانشناس مراجعه کن تا ضمن ارزیابی دقیق درمان مناسب انجام بشه
0
سلام و درود
به شما اکیدا توصیه می کنم سر خود دارو مصرف نکنید در این زمینه روان درمانگر می تونه به شما کمک بزرگی بکنه رویکرد ptc که نوعی روان درمانی عملی محسوب می‌شه می تونه مشکل شما رو ظرف مدت کوتاهی بی نیاز از مصرف دارو برطرف کنه اگر تمایل به برطرف شدن مشکل تان داشتید می تونید در این زمینه از بنده مشاوره دریافت کنید

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.