آیا مصرف دو دوز ویاس ۵۰ خطرناک است؟

من ۳۰سالمه برای کنکور میخونم الان ۳روزه ویاس ۵۰مصرف میکنم دکتر گفته روزی دو دوز
ولی دیدم نوشتن روزی تا۷۰ مجازه که خورد
میتونم دو دوز ۵۰رو مصرف کنم؟خواب الودگی شدید و عدم تمرکز دارم
8 آبان 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
سلام.مصرف دوز بالا دارو به منظور تمرکز بیشتر باعث افزایش سطح تحمل و نیاز مجدد به دوز بیشتر دارو می شود که زمینه ساز رفتارهای اعتیادی خواهد شد.سلامت روان خود را فدای انتظارات غیر معقولانه و کسب درجات عالیه نکنید.
— دکتر فتانه خیری پور، روانشناس و زوج درمانگر مشاهده پاسخ کامل
0
سلام.
مصرف دوز بالا دارو به منظور تمرکز بیشتر باعث افزایش سطح تحمل و نیاز مجدد به دوز بیشتر دارو می شود که زمینه ساز رفتارهای اعتیادی خواهد شد.
سلامت روان خود را فدای انتظارات غیر معقولانه و کسب درجات عالیه نکنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز شما بعد از شروع ویاس ۵۰ مربوط به دوز نامناسب یا نیاز بدن به زمان سازگاری است؛ در بیشتر موارد افزایش خودسرانه دوز می‌تواند مشکل‌ساز باشد و نیاز به تنظیم توسط پزشک دارد.
نگران نباشید اما تغییر دوز بدون مشورت توصیه نمی‌شود.
راهکارهای عملی:
- مصرف را خودسرانه افزایش نده و طبق نسخه فعلی ادامه بده.
- فهرستی از داروها، دوزها و علائمی که تجربه می‌کنی بنویس و برای ویزیت آماده کن.
- تا مشخص شدن وضعیت از رانندگی یا کار با ماشین‌آلات خودداری کن.
- اگر امکان دارد با پزشک یا داروساز تماس بگیر تا دوز یا گزینه‌های دیگر بررسی شود.
علائم هشدار:
- تپش قلب شدید یا ضربان نامنظم، سرگیجه زیاد یا غش.
- درد قفسه سینه یا تنگی نفس.
- توهم، گیجی شدید یا افکار خودکشی.
تخصص پیشنهادی: روانپزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص