علت تنگی نفس و احساس خفگی در گلو چیست؟

سلام وقت بخیر
من مدتی افسردگی داشتم و الان حدود دو سالی هست که میگذره و هر وقت که بخوام راجب به مسئله ای که ناراحت یا عصبانیم کرده چه از گذشته یا حتی کلا روزمره اگر بیشتر صحبت کنم نفسم بالا نمیاد گلوم میسوزه و احساس میکنم توی گلوم چیزی ورم کرده و راه نفسم رو بسته بعضی مواقع خیلی کم پیش میاد این احساس رو تو حالت عادی هم تجربه میکنم نیاز به مصرف دارو یا اسپره تنفسی هست ؟ میشه راهنمایی کنید ممنونم
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
با توجه به اینکه این علائم بیشتر هنگام صحبت درباره موضوعات ناراحت کننده یا خشم برانگیز ایجاد می شوند، می تواند با تنش‌های روانی، اضطراب و هیجان‌های سرکوب شده مرتبط باشد.
توصیه می‌کنم علاوه بر ارزیابی‌های پزشکی، روان درمانی تخصصی بویژه درمان شناختی _رفتاری یا CBT را با روانشناس متخصص در این حوزه به صورت منظم شروع کنید، زیرا این علائم می توانند نشانه ای از فشار‌های روانی حل نشده باشند که نیاز به درمان عمیق و ریشه ای دارند.
درمان تخصصی به شما کمک می کند هیجان‌ها را بهتر پردازش و مدیریت کنید، و به درمانی پایدار برسید نه اینکه فقط علائم را موقتا کنترل کنید.
0
سلام
اگه شدت و تکرار این علائم زیاد هست یه مدت زیرنظر روانپزشک دارو مصرف کنید اما شما از ترس و احتمالا خشم زیاد رنج میبرید که باید توسط رواندرمانگر بررسی و ریشه یابی بشه.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.