مشکلات خانوادگی و بستری شدن در بیمارستان؟

سلام مامان و بابام همش دعوا میکنن و چندجلسه هم رفتن پیش مشاور ولی فایده ای نداشته.چند هفته پیش بخاطر ای ام بیمارستان بستری شدم و وقتی برگشتم خونه دعوا نمیکردن و سعی میکردن فضای خونه اروم باشه.اگه یه ورق استامینوفن بخورم چند روز بستری میشم بیمارستان ؟
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
عزیزم متوجه شرایط تحت استرس تو هستم اما این کار هیچ فایده ای نداره و راهگشا نیست، مصرف قرص و دارو ممکنه برات مساله ساز بشه و دچار عوارض جبران ناپذیر بشی، چرا با مامان یا پدرت صحبت نمی‌کنی؟ صحبت محترمانه و گفتن از اذیت شدنت میتونه موثر باشه
0
سلام
عزیزم متاسفم بابت شرایط سختی که در آن قرار داری
وقتی میبینم نوشتی مامان بابا همیشه دعوا می کنند، کاملا برای من قابل درک است که چقدر تحت فشار هستی بابت این موضوع
عمق درد تو از آنجا دیده می شود که حاضری بیمارستان بستری بشوی ولی آنها باهم خوب باشند.
احتمالا وجود تو از تشویش‌های همیشگی خسته شده است و حق داری
این حق تو بوده که در محیطی آرام زندگی کنی محیطی سرشار از عشق و محبت
لازم هست بدونی این شرایطی که امروز در آن قرار گرفته ای تقصیر تو نیست تو دخالتی در آن داشته ای و همچنین مسئولیت درست کردن این اوضاع روی دوش تو نیست و تو به تن‌هایی نمی توانی شرایط را درست کنی، این انتظار برای تو فشار روی فشار است
اگر امکانش را داری از یک درمانگر مناسب کمک بگیر عزیزم
امیدوارم اوضاع بهتر شود
0
استامینوفن زیاد می‌تواند باعث آسیب کبدی شدید شود.
اگر احساس ناراحتی شدید دارید، لطفا با اورژانس اجتماعی (123) یا خط مشاوره (1480) تماس بگیرید.
کمک تخصصی موجود است.
0
سلام
دوست عزیزم
میتونم بفهمم چقدر به خاطر دعواهاشون فشار و نگرانی داری در حدی که وقتی بستری شدی و دعوا‌ها تموم شد با خودت فکر کردی اگه بستری بشی یا اتفاقی برات بیوفته شرایط خوب می‌شه.
ولی آسیب زدن به خودت نه راه امنی هست و نه یک راهکار همیشگی و فقط به خودت ضربه میزنه، راه خوبی برای تغییر وضعیت نیست و رابطه ی پدر مادرتو درست نمی‌کنه.
تو مسئول رابطه ی پدر مادرت نیستی و تغییر وضعیت نیاز به تلاش خودشون و کمک گرفتن از یک متخصص روانشناس داره.
تو حق داری روی آرامش و آینده و درس و تفریحات خودت تمرکز کنی و اولویت زندگیت رو به خودت بدی نه اینکه درگیر دعوای اون‌ها بشی.
ولی خیلیی مهمه که حتما این نگرانی و احساساتت رو باهاشون به اشتراک بگذاری و ازشون بخوای حتما هم برای بهتر شدن شرایطشون از روانشناس کمک بگیرن هم خودت رو پیش یک روانشناس ببرن تا هم حمایت بشی و یک فرد امن کنار خودت داشته باشی تا کمتر تحت تاثیر این دعوا‌ها آسیب ببینی.
اگر بازم این فکرو داشتی که قرص بخوری تا شرایط تغییر کنه یا اینکه خیلی فشار روت بود قبل از هر کاری با یه بزرگتر امن، پدر و مادرت یا روانشناس صحبت کن و یا با اورژانس اجتماعی 123 یا صدای مشاور 1480 تماس بگیر و ازشون راهنمایی بخواه.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.