شکم‌درد، بی‌اشتهایی و ضعف — چه‌کار کنم

سلام من یک هفته است بشدتت شکم درد و کمی سردرد دارم و خیلی بی حال و ضعف شدید ی دارم نمیتونم بدرستی راه برم در طول یک هفته یک بار اسهال بودم اما تهوع دارم سه بار درفتم اورژانس امپول سرم فقط چند ساعت خوبم دوبار مثل قبل میشم میگن گرمازدگی مسمومیت و عفونت اما اصلا رو بهبودی نیستم لطفا بگید باید چکار کنیم سرم آمپول م همش نوربین بتامتازون هیوسین میزنن
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما ناشی از گاستروانتریت (عفونت روده‌ای) یا مسمومیت غذایی است.
در بیشتر موارد با مایعات و استراحت بهتر می‌شود، اما ضعف شدید و عدم بهبود مکرر نیاز به بررسی پزشکی دارد.
نگران نباشید؛ مراقبت مناسب معمولاً کمک‌کننده است.
راهکار‌های عملی:
- مایعات خوراکی میل کنید (محلول خوراکی نمک و شکر یا آب) به مقادیر کم و مکرر برای جلوگیری از کم‌آبی.
- استراحت کامل؛ هنگام ضعف دراز کشیده و پاها را کمی بالا قرار دهید.
- غذا‌های سبک و ساده مثل نان تست، برنج آب‌پز یا سوپ رقیق را کم‌کم بخورید و از غذا‌های سنگین و لبنیات پرهیز کنید.
- اندازه‌گیری تب و ثبت کاهش یا قطع ادرار؛ در صورت ناتوانی در نوشیدن یا تشدید ضعف نیاز به درمان وریدی است.
علائم هشدار:
- تب بالا (بالاتر از
38.5°C) یا تشدید سریع علائم
- غش، ناتوانی در ایستادن یا افت و اضح سطح هوشیاری
- خون در استفراغ یا مدفوع یا کاهش چشمگیر حجم ادرار
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های داخلی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.