حال روحیم وخیمه افتادن یه درس تو دانشگاه خیلی بده؟

سلام ببخشید من حالم خیلی بده چون یه درس دو واحدیو میفتم هیچجوره نمیتونم کاری کنم پاس بشم، فراتر از توانمه، بقیه نمره هام در حد ۱۷ ۱۸ شدن ولی این اینطوری شد و الان حالم اوکی نیست. هرروز بابتش گریه میکنم کلی و تنگی نفس میگیرم. یکم پیش حمله پنیک داشتم. ذلم نمیخواد حتتی برم اموزش بگم افتادم میخوام دوباره بردارم روم نمیشه.دوره تحصیلمم طولانی میشه غمگینم و مضظرب و ناامید. مطمئنم مسخره میشم. طرد میشم.
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام،
شما چه رشته ای و چه دانشگاهی درس میخوانید ؟ با افتادن یک درس 2 واحدی الزاما سنوات نمی‌خورید ! وقتی که شمایی که در بیشتر درس‌هایتان نمراتتان الف است میگویید میفتید، وضعیت بقیه کلاس مشخص است که دیگر چیست ! اگر استاد درس مربوطه ببیند نمرات همه پائین است می‌تواند نمرات را روی نمودار ببرد، بگوید تحقیق یا ترجمه بیاورید و هزار راه دیگر هست حتی اگر نشد و باز هم افتادید می‌توانید اگر معدل الف باشید 24 واحدی ترم بعد بردارید، ترم تابستانی بگیرید و بسیاری راه‌های دیگر هست ! مشکل درس و دانشگاه نبوده بلکه کمالگرایی شماست که میخواهید همیشه بی نقص باشید ولی بدانید کمالگرایی خطرناک است ! فعلا هیچ اقدامی تکنید و ببینید که چه می‌شود و از قدیم گفته اند ((که مرگ دسته جمعی، عروسی است)) ! بدانید هرچه بشه برای کل و رودی تان است و ارام باشید و به سایر امتحاناتتان برسید
0
سلاااام عزیزم
برای من غم و ناراحتی شما کاملا قابل درک است
پاس نکردن واحد درسی ناراحت کننده است به خصوص اگر با معانی سنگینی که شما گفتید همراه باشد، طرد شدن، مسخره شدن
این و اژه‌ها بسیار دردناک هستند
احساسات شما کاملا معتبر هست، شکل گرفتن این باور‌ها در ذهن بی دلیل نیست.
احتمال می دهم در گذشته هم تجارب سخت این چنینی را داشتید که موجب شکل گیری این الگو در ذهنتان شده (شکست برابراست با مسخره شدن و طرد شدن)
اگر امکانش را دارید با یک درمانگر هیجان مدار در ارتباط باشید اگر نه با فردی از دوستان و آشنایان ارتباط بگیرید که با درد‌های شما همراه باشد و فشار‌هایی که تحمل می کنید را نادیده نگیرد

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.