یک هفته سوزش سر دل و تهوع — چه کنم؟

سلام.من یک هفته سوزش سر دل دارم حالت ضعف دارم دست و پام میلرزه.حالت تهوع و احساس تلخی در حلق دارم.و از معده ام کف زرد رنگ بالا میاد.امروز رفتم سونو دادم کبد صفرا و معده و طحال مشکل نداشتن.امپول پنتوپرازل ۳تا تزریقی گرفتم داروی دیگه هم استفاده کردم افاقه نکرده چکار کنم
30 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام
احتمالا شما دچار گاستریت و رفلاکس معده شدین داروی لانزوپرازول 30 ناشتا استفاده کنین به همراه قرص دومپریدون هر 12 ساعت اگر تا 3 روز علایم تداوم داشت حتما به متخصص گوارش جهت اقدامات بعدی مراجعه کنین.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما ریفلاکس معده است و ممکن است همراه با بازگشت صفرا (بایل ریفلاکس) یا گاستریت باشد؛ در بیشتر موارد این وضعیت جدی نیست اما نیاز به پیگیری دارد و فعلاً نگرانی شدید کاهش یابد.
راهکار‌های عملی:
- بعد از خوردن غذا حداقل ۲۳ ساعت دراز نکشید و سر تخت را کمی بالا ببرید.
- و عده‌های کوچک و کم‌چرب بخورید؛ از غذا‌های تند، ترش، چرب، کافئین و الکل پرهیز کنید.
- آنتی‌اسید‌های جویدنی یا مایع بدون نسخه برای تخفیف موقت سوزش مصرف کنید و از مصرف دارو‌های ضدالتهاب غیر استروئیدی خودداری کنید.
- مایعات گرم کم و جویدن آرام غذا را رعایت کنید و وزن را در صورت اضافه‌وزن کاهش دهید.
علائم هشدار:
- استفراغ خونی یا مدفوع سیاه رنگ
- کاهش وزن شدید یا اشکال پایدار در بلع
- درد شدید شکم یا تب بالا
تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.