سلام.من یک هفته سوزش سر دل دارم حالت ضعف دارم دست و پام میلرزه.حالت تهوع و احساس تلخی در حلق دارم.و از معده ام کف زرد رنگ بالا میاد.امروز رفتم سونو دادم کبد صفرا و معده و طحال مشکل نداشتن.امپول پنتوپرازل ۳تا تزریقی گرفتم داروی دیگه هم استفاده کردم افاقه نکرده چکار کنم
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
با سلام احتمالا شما دچار گاستریت و رفلاکس معده شدین داروی لانزوپرازول 30 ناشتا استفاده کنین به همراه قرص دومپریدون هر 12 ساعت اگر تا 3 روز علایم تداوم داشت حتما به متخصص گوارش جهت اقدامات بعدی مراجعه کنین.
احتمالاً علت علائم شما ریفلاکس معده است و ممکن است همراه با بازگشت صفرا (بایل ریفلاکس) یا گاستریت باشد؛ در بیشتر موارد این وضعیت جدی نیست اما نیاز به پیگیری دارد و فعلاً نگرانی شدید کاهش یابد. راهکارهای عملی: - بعد از خوردن غذا حداقل ۲–۳ ساعت دراز نکشید و سر تخت را کمی بالا ببرید. - و عدههای کوچک و کمچرب بخورید؛ از غذاهای تند، ترش، چرب، کافئین و الکل پرهیز کنید. - آنتیاسیدهای جویدنی یا مایع بدون نسخه برای تخفیف موقت سوزش مصرف کنید و از مصرف داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی خودداری کنید. - مایعات گرم کم و جویدن آرام غذا را رعایت کنید و وزن را در صورت اضافهوزن کاهش دهید. علائم هشدار: - استفراغ خونی یا مدفوع سیاه رنگ -کاهش وزن شدید یا اشکال پایدار در بلع - درد شدید شکم یا تب بالا تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.