گزارش ام‌آرآی یا نظر پزشک؛ کدام معتبرتر؟

دوماه پیش افتادم زانوم کبود شد و یکم کوفتگی داشت بعدسه هفته یکم پام سنگین شدوکم جون ودرد شروع شد دکتر ارتوپدمعاینم کرد و گفت سالمی با اسرار خودم ام ار ای نوشتن و با دیدن کلیشه فرمودن کشیدگی رباط acl و مقدار کمی اب اورده نوشتن برای فیزیو، دکتر دوم رفتم و از روی کلیشه گفتن پارگی رباطه با اسیب کم مینیسک و اب اوردن، دکترسوم گفتن پارگیه و در معاینه پام محکم بودالان گزارش اومده نوشته سالم کدوم درسته؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر در بعضی موارد گزارش ام ار ای ممکن است کامل نباشد و براساس معاینات بالینی شما پزشک نظر می‌دهد و ضعف پای شما علاوه بر مشکل زانو نیاز به بررسی و تست عصب دارد
0
سلام
نظر پزشک معالجتون بر گزارش ام ار ای ارجح هست.
چون یافته‌های حاصل از معاینه علاوه بر ام ار ای برای تشخیص لازم است
0
سلام
بهتر به یک دکتر اعتماد کنید و طبق دستور یکی درمان را پیگیری کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل شما به‌صورت کشیدگی یا پارگی جزئی رباط صلیبی قدامی (ACL) است یا اختلاف نظر به‌خاطر زمان تصویربرداری، کیفیت تصاویر یا تفسیر ایجاد شده.
در بیشتر موارد گزارش رسمی ام‌آرآی قابل‌استنادتر است، ولی تفاوت بین گزارش و نظر بالینی شایع است و نگران‌کننده‌ترین حالت لزوماً محتمل نیست.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.