درد قفسه‌سینه، بی‌حالی و بی‌حسی دست چپ

سلام وقت بخیر بنده ۳۳ سالمه ۴ ماهه پیش به علت عصبانیت و ناراحتی شدید در لحظه درد قفسه سینه و قلب و کتف گرفتم دست چپم کلا خواب رفت و سر شد و بعد از اون اون علائم هی تکرار میشد نوار قلب دادم و آزمایش آنزیم قلب که گفتن آزمایشم خوب بود الان مجدد بعد از ۴ ماه تپش قلب بسیار شدید نفسم در لحظه میگیره بی حال میشم و یه حس بد انگار در لحظه دارم میمیرم دستم بی حس میشه میتونه مشکل جدی باشه؟؟
14 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام و درود
علائم می‌تواند ناشی از حملات اضطرابی باشد، با این حال چنانچه سیگار استفاده می‌کنید و اضافه وزن دارید بررسی دقیق تر قلبی توصیه می‌شود
0
سلام
بیشتر استرسی هست و احتمال مشکل قلبی کمتر است
0
سلام
گرچه به نظر میرسه علائم بیشتر ناشی از استرس هست ولی بهتره یه اکو و یه تست استرس هم انجام بدید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این حملات تکرارشونده اضطراب شدید یا حمله پانیک است که می‌تواند با تپش قلب، تنگی نفس و بی‌حسی موقتی دست همراه باشد؛ در بیشتر موارد وضعیت تهدیدکننده فوری نیست اما نیاز به بررسی و پیگیری دارد و نگران‌کننده بودن علامت‌ها قابل درک است.
راهکار‌های عملی:
- بنشینید یا دراز بکشید و عضلات را شل کنید تا سرگیجه کمتر شود.
- نفس‌های عمیق و آرام بکشید (نفس کوتاه نگیرید؛ شش تا ده نفس آرام و شمرده مفید است).
- از کافئین، سیگار و محرک‌ها دوری کنید و آب بنوشید.
- علائم، زمان، شدت و عوامل محرک را یادداشت کنید تا در ویزیت کمک کند.
علائم هشدار:
- درد سوزشی یا فشار قفسه‌سینه جدید و شدید که قطع نمی‌شود.
- از دست دادن هوشیاری یا ضعف شدید/غش.
- تنگی نفس شدید یا کبودی/سفید شدن صورت و لب‌ها.
تخصص پیشنهادی: قلب و عروق

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.