راهحل برای درد و گرفتگی گودی کمر بعد از کار سنگین
من یک ماه پیش کار سنگین انجام دادم و گودی کمرم درد گرفت به حدی که نمیتونستم تکون بخورم بعد یه هفته خوب شد الان دوباره دردگرفته و به پزشک معالجه کردم و امپول شل کننده تزریق کردم ولی همچنان درد دارم باید چیکارکنم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر آسیب دیسک کمر باعث اسپاسم عضلات و گرفتگی کمر می شود در موارد خفیف درمان دارویی و فیزیوتراپی و در موارد شدید تر بلوک عصبی و دیسکوژل موثره
احتمالاً علت درد شما کشیدگی عضلانی کمری است و در بیشتر موارد بعد از کار سنگین عضلات یا لیگامانها دچار التهاب و گرفتگی میشوند. نگران نباشید؛ ادامه درد بعد از تزریق شلکننده میتواند نیاز به زمان و اقدامات غیرجراحی داشته باشد. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و حرکتهای سبک: از بستری طولانی خودداری و پیادهروی کوتاه مرتب داشته باشید. -کمپرس یخ48 تا 72 ساعت اول سپس گرما موضعی برای کاهش درد و اسپاسم. - مسکنهای معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور، اگر منع پزشکی ندارید. - کششهای ملایم و تمرینات تقویتی کوتاه یا ارجاع به فیزیوتراپی برای اصلاح وضعیت و جلوگیری از عود. - از بلند کردن اجسام سنگین و چرخش ناگهانی تنه خودداری کنید. علائم هشدار: - ضعف یا بیحسی پیشرونده در یک یا هر دو پا - از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع - تب و افزایش شدید یا پیشرونده درد تخصص پیشنهادی: ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.