راه‌حل برای درد و گرفتگی گودی کمر بعد از کار سنگین

من یک ماه پیش کار سنگین انجام دادم و گودی کمرم درد گرفت به حدی که نمیتونستم تکون بخورم بعد یه هفته خوب شد الان دوباره دردگرفته و به پزشک معالجه کردم و امپول شل کننده تزریق کردم ولی همچنان درد دارم باید چیکارکنم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر آسیب دیسک کمر باعث اسپاسم عضلات و گرفتگی کمر می شود در موارد خفیف درمان دارویی و فیزیوتراپی و در موارد شدید تر بلوک عصبی و دیسکوژل موثره

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد شما کشیدگی عضلانی کمری است و در بیشتر موارد بعد از کار سنگین عضلات یا لیگامان‌ها دچار التهاب و گرفتگی می‌شوند.
نگران نباشید؛ ادامه درد بعد از تزریق شل‌کننده می‌تواند نیاز به زمان و اقدامات غیرجراحی داشته باشد.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و حرکت‌های سبک: از بستری طولانی خودداری و پیاده‌روی کوتاه مرتب داشته باشید.
- کمپرس یخ 48 تا 72 ساعت اول سپس گرما موضعی برای کاهش درد و اسپاسم.
- مسکن‌های معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور، اگر منع پزشکی ندارید.
- کشش‌های ملایم و تمرینات تقویتی کوتاه یا ارجاع به فیزیوتراپی برای اصلاح وضعیت و جلوگیری از عود.
- از بلند کردن اجسام سنگین و چرخش ناگهانی تنه خودداری کنید.
علائم هشدار:
- ضعف یا بی‌حسی پیش‌رونده در یک یا هر دو پا
- از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع
- تب و افزایش شدید یا پیشرونده درد
تخصص پیشنهادی: ارتوپدی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.