خشکی یک‌طرفه گلو و حس گیر کردن چیست؟

یه سال پیش دقیقا همین موقعه تقریبا دو ماه تمام گلوم خشک خشک بود چند بار دکتر رفتم که یکیش گفت آلرژی داری وقتی ماست و ترشی میخوردم بدتر خشک میشد یه بارم آذر ماه اینجوری شدم و احساس میکردم باز اونجوری شدم ولی اینبار یه طرف گلوم خشک شده گاها احساس میکنم تو اون یه طرف یه چیزی گیر کرده بعضا پایین گلوم بعضی موقع ها هم بالای گلوم
وقتی می خوابم خوب میشه بیدار میشم آب دهنمو که قورت میدم بازم همونجوری میشه
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت شایع‌تر رفلاکس حلقی (بازگشت اسید به گلو) یا ترشحات آلرژیک/پس‌ریزش بینی است؛ در بیشتر موارد مشکل جدی نیست و قابل کنترل است، ولی نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- از خوردن ماست، ترشی، غذا‌های چرب و اسیدی خودداری کنید و چند ساعت قبل از خواب غذا نخورید.
- مایعات کافی و جرعه‌جرعه آب بنوشید و آبنبات بدون قند بمکید تا تحریک کم شود.
- شستشوی بینی با سرم فیزیولوژیک برای کاهش پس‌ریزش مخاط انجام دهید.
- از سیگار و الکل پرهیز کنید و سر تخت را کمی بالا ببرید.
علائم هشدار:
- خون در خلط یا بزاق
- مشکل و اضح در بلع یا تنفس
- کاهش وزن غیرقابل توضیح، درد مداوم یا توده گردنی
تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.