دو روزه وقتی غذا یا میوه و . میخورم معدم نفخ میکنه و شدیدا درد میگیره و بعد هم چند ساعت هم اسهال میشم. علتش چیه؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام علتهای مختلفی مطرح هست. اگر قبلا سابقه این حالت رو داشتید شاید به ماده غذایی خاصی حساسیت دارید. ممکنه یک عفونت ویروسی باشه. نیاز به معاینه و بررسی شما به صورت حضوری هست
احتمالاً دلیل اصلی عدم تحمل غذایی (مثل عدم تحمل لاکتوز یا فروکتز) یا یک عفونت/مسمومیت گوارشی خفیف است. در بیشتر موارد این حالت گذرا و خودمحدود است و نگرانکننده نیست، اما نیاز به مراقبت و پایش دارد. راهکارهای عملی: - مایعات کافی بنوشید و در صورت اسهال زیاد از محلول خوراکی رقیق (ORS) استفاده کنید. - تا بهبود علائم از لبنیات، میوههای خیلی شیرین، غذاهای چرب و ادویهدار پرهیز کنید. - و عدههای کوچک و ساده (نان خشک، موز، برنج ساده) بخورید و استراحت کنید. - برای نفخ از داروی ضدنفخ بدون نسخه (سایمتیکون) استفاده کنید؛ ضداسهال (لوپرامید) فقط وقتی تب یا خون در مدفوع نیست مجاز است. - یادداشت کردن غذاهای مصرفی کمک میکند محرکها را شناسایی کنید. علائم هشدار: - تب بالا یا لرز پایدار - وجود خون یا چرک در مدفوع یا استفراغ مکرر - کاهش شدید ادرار، سرگیجه یا درد شکمی بسیار شدید تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.