اضطراب شدید دارم حتی در حالت عادی از بچگی شروع شده بهترین کار چیه؟
از بچگی تا الان که ۳۶ سالمه اضطراب شدید داشتم در همه حالات که ۳۶ سالمه ادامه داره چندتا روانپزشک رفتم کامل درمان نشدم و الان دارم خود درمانی میکنم به نظرتون بهترین راه حل چیه؟ البته چندتا روانشناس هم رفتم بدون هیچ نتیجه ای
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر مشاوره در کنار مصرف دارو (در صورت نیاز) به بهبود علائم شما کمک می کند، مصرف خودسرانه دارو به هیچ وجه توصیه نمی شود.
احتمالاً شما دچار نوعی اختلال اضطرابی پایدار هستید که از کودکی شروع شده و در بیشتر موارد نیاز به ترکیب درمان دارویی مناسب و رواندرمانی بلندمدت دارد. نگران نباشید؛ قابل کنترل است و بهبود با پیگیری مناسب ممکن است. راهکارهای عملی: - ثبت روزانه موقعیتها و شدت اضطراب برای شناسایی محرکها. -تمرین تنفس شکمی و آرامسازی پیشرونده ۵–۱۰ دقیقه، چند بار در روز. - محدود کردن کافئین و الکل، تنظیم خواب و ورزش سبک روزانه. -خوددرمانی دارویی را متوقف کنید یا قبل از تغییر دارو حتماً با روانپزشکمشورت کنید. علائم هشدار: - افکار یا برنامهریزی برای آسیب به خود یا خودکشی. - ناتوانی شدید در انجام کارهای روزمره یا تغذیه و خواب بسیار ضعیف. -حملات پانیک با تنگی نفس شدید، درد قفسه سینه یا هذیان. تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.