افزایش دوز آسنترا از ۵۰ به ۱۰۰ بعد از یک ماه

با سلام بنده یک ماهه به خاطر اضطراب جسمانی قرص آسنترا ۵۰ مصرف میکنم تقریبا ۴۰،۵۰ درصدی علائمم بهتر شده ولی شدیدا بی خواب و خوابم سبکه الان دکترم گفته ی ۵۰ صبح بخور ی دونه شب
برای تغییر دوز بعد از یک ماه زود نیست؟ چون میگن تاثیر کاما اسنترا ۴ تا ۶ هفته بعد مشخص میشه
14 اردیبهشت 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خواب سبک شما یا از خود اضطراب باقی‌مانده است یا عارضه‌ی داروست.
در بیشتر موارد پزشک بر اساس میزان بهبود و شدت عوارض پس از چند هفته می‌تواند دوز را تغییر دهد؛ افزایش دوز بلافاصله همیشه لازم نیست ولی گاهی منطقی است.
نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- رعایت بهداشت خواب: زمان خواب و بیداری ثابت، دوری از صفحات روشن و محیط تاریک و خنک.
- از ساعت بعدازظهر کافئین و الکل و محرک‌ها را محدود کنید و ورزش سبک روزانه داشته باشید.
- دارو را دقیق طبق نسخه مصرف کنید، از قطع ناگهانی خودسرانه خودداری کنید و یک دفترچه کوتاه از شدت اضطراب و خواب و عوارض نگه دارید.
- اگر خواب بسیار مختل است یا عوارض آزاردهنده است، برای بازنگری زمان یا دوز با پزشک مشورت کنید.
علائم هشدار:
- افکار یا رفتار خودآسیب یا افزایش افکار خودکشی.
- تشدید ناگهانی اضطراب، تحریک‌پذیری یا بی‌خوابی غیرقابل تحمل.
- تب، لرزش، تعریق زیاد یا سفتی عضلات که می‌تواند نشانهٔ سندرم سروتونین باشد.
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.