من افسردگی دوقطبی دارم . و خیلی حالم بده؟

سلام من ی حسی بدی دارم .درواقع حال روحیم خوب نیست حس تنهایی دارم افسردگی دوقطبی دارم دلم ی جوریع حس از دست دادن عزیزان دارم رهاکین ۵۰۰دوبار در روز و ی امی تریپتیلین ۲۵روز دوبار و آریپپرازول ۱۰روزی یک بار مصرف میکنم
12 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
از سخنانتون معلومه تحت فشار هستی.
نمی‌دونم کدوم متخصص بهت افسردگی دوقطبی تشخیص داده.
از توضیحاتتون با اینکه ارزیابی نشدید این را نشان میده صرفا احساس تن‌هایی دوقطبی نیست.
روی رابطه ات با دپستان و خانواده کار کن سعی کن به روانشناس در این حوزه مراجعه کنی
1
با سلام و احترام
با روانپزشک معالج درمیان بگذارید و پیشنهاد می‌شود به یک روانشناس نیز برای مدیریت این افکار مراجعه بفرمایید.
0
سلام و وقت بخیر
دیست عزیز.
در بیماری دوقطبی مصرف دارو منجر به ثبات خلق شما و در بلند مدت تعادل در نوسات خلقی شما می‌شود.
اما در کنار دارودرمانی حتما از روان درمانی هم کمک بگیرید تا احساسات شما در جلسات بازگو پردازش شود.
0
با سلام
اختلال دو قطبی نوع 2 داشته که علایم افسردگی ان بیشتر از مانیا است و الان در اپیزود افسردگی بوده و علایمی بیان کردید از افسردگی شما می‌باشد نیاز به تنظیم دارو و مصرف مرتب و منظم داشته جهت کامل شدن درمان حتما به روان شناس مراجعه نمایید تا افکار خودایند منفی شناسایی شود و به شما کمک کند
0
سلام
بهتره از مشاور یا درمانگر کمک بگیرید.
0
عزیزم دارو به تن‌هایی قادر به مدیریت علائم شما نیست.
همراه با مصرف دارو حتما جلسات مشاوره با روانشناس هم داشته باشید
0
با درود
متاسفم که این روز‌ها چنین احساس سنگینی را تحمل می‌کنید.
احساس تن‌هایی، غم عمیق، حس از دست دادن و بدتر شدن حال روحی در افرادی که با اختلال دوقطبی زندگی می‌کنند می‌تواند نشانه بازگشت یا تشدید علائم افسردگی باشد، بهخصوص اگر با کاهش انرژی، ناامیدی، بیعلاقگی یا تغییر خواب و اشت‌ها همراه شده باشد.
با توجه به اینکه تحت درمان دارویی هستید، مهم است این تغییرات را هرچه زودتر با روانپزشک خود در میان بگذارید و بدون نظر پزشک دارو‌ها را کم یا قطع نکنید.
گاهی نیاز به تنظیم دوز دارو‌ها یا بازبینی درمان وجود دارد.
همچنین اگر افکار آسیب به خود، خودکشی یا احساس اینکه دیگر نمی‌توانید ادامه دهید را تجربه می‌کنید، این موضوع نیاز به پیگیری فوری دارد و نباید منتظر ویزیت بعدی بمانید.
در کنار درمان دارویی، مراجعه به روانشناس نیز می‌تواند بسیار کمککننده باشد.
در اختلال دوقطبی، ترکیب دارودرمانی و رواندرمانی معمولا نتایج بهتری از مصرف دارو بهتن‌هایی دارد و می‌تواند به مدیریت احساس تن‌هایی، سوگ، ناامیدی و پیشگیری از عود علائم کمک کند.
0
دوست من: ترس از دست دادن عزیزان، این احساس که «نکنه همه برن و من تنها بمانم» این در افسردگی دوقطبی، خیلی شایع هست.
هیچ عیبی ندارد.
این تقصیر تو نیست.
نکته مهم درباره داروهات:
رهاکین 500 (دو بار در روز) کارش تثبیت خلقه.
ادامه بده.
آریپیپرازول 10 (روزی یک بار) کمک میکنه تحریکپذیری و افکار عجیب کمتر بشن.
اما آمیتریپتیلین 25 (دو بار در روز) یک ضدافسردگی قدیمی هست.
در اختلال دوقطبی، مصرف ضدافسردگی بدون محافظ قوی گاهی باعث می‌شه حس بد درونی، بیقراری، و ترس‌های عجیب بیشتر بشه.
حالا چه کار کنی؟
1 امروز با روانپزشکت تماس بگیر.
بگو: «حالم از نظر روحی بد هست، حس تن‌هایی شدید دارم، مدام ترس از دست دادن عزیزان دارم.
ممکنه از عوارض داروم باشه؟
2 داروهات رو منظم و سر وقت بخور تا دکترت بگه چه کار کنی.
خودسرانه قطع نکن.
3 امروز حتما با یک انسان واقعی حرف بزن.
فقط صدا.
حتی دوتا جمله.
بگو «حالم خوب نیست، فقط میخواستم صدات رو بشنوم». مادرت، خواهرت، یک دوست قدیمی.
4 وقتی حس ترس اومد، به خودت بگو: «این ترس از بیماری من هست، نه یه پیشگویی واقعی.
تا حالا چند بار ترسیدم عزیزانم رو از دست بدم، اما هنوز هستند.»
تو قبلا از بحران‌های بدتری عبور کرد‌های، از این هم عبور میکنی.
فقط امروز رو با مهربانی با خودت باش.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این حالت نشانۀ فاز افسردگی در اختلال دوقطبی یا نیاز به بازنگری درمانی (کاهش اثربخشی دارو یا عوارض دارویی) است. در بیشتر موارد این احساس‌ها قابل مدیریت‌اند؛ نگران باشید اما آرام بمانید و خود را سرزنش نکنید.
راهکار‌های عملی:
- دارو‌ها را طبق نسخه ادامه دهید و به‌صورت ناگهانی قطع نکنید.
- با روانپزشک یا تیم درمانی تماس بگیرید و دارو‌ها و شدت علائم را گزارش کنید.
- یک نفر مورداعتماد را در جریان بگذارید و تا بهبودی کنار کسی بمانید.
- فعالیت ساده‌ای مانند ۱۵۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه و تمرین تنفسی/زمینی‌سازی برای کاهش اضطراب انجام دهید.
علائم هشدار:
- افکار یا برنامه‌ریزی برای خودکشی یا آسیب به خود
- توهم یا از دست رفتن واقعیت و رفتار بسیار پرخطر
- ناتوانی آشکار در مراقبت از خود (غذا نخوردن یا بی‌خوابی شدید)
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.