علت احساس بی حالی و کم انرژی بودن پس از ترک آریپیپرازول ۵ چیست؟

با عرض سلام
من حدود ۱ سال داروی آریپیپرازول رو روی دوز ۵میلی گرم با تجویز پزشک مصرف کردم و بعد حدود ۳ ماه روی دوز ۲.۵ میلی مصرف کردم و پس از اون قطع کردم، الان بعد از گذشت ۱ ماه هیچ علائم روانی خاصی رو تجربه نمیکنم و فقط تنها مشکلم احساس بی حالی و کم انرژی بودن در طول روز هست علارقم این که خواب کافی دارم در طول شبانه روز،میخواستم بدونم علتش چیه و تا کی ادامه پیدا میکنه این حالت بیحالی و کم انرژی
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
دوست عزیز، کاملا حس تو رو درک می‌کنم که بعد از این همه مدت، باز هم بیحالی اذیتت میکنه و نگرانی داری.
این بیحالی معمولا به خاطر اینه که مغزت داره خودش رو با نبود دارو تطبیق میده و سیستم انتقال دهنده‌های عصبی داره تنظیم می‌شه.
این حالت معمولا طی چند هفته تا چند ماه کم کم بهبود پیدا میکنه، ولی خب این زمان برای هر کس فرق داره و ممکنه چند ماه طول بکشه.
پس بهتره حتما با روانپزشکت چک کنی و همزمان تحرک سبک، آب کافی و چکاپ ویتامین‌ها رو جدی بگیری تا انرژیت زودتر برگرده
0
با سلام.
نمی‌شه با قطعیت گفت که بی حالی شما مربوط به قطع کردن آریپیپرازول است، سایر علل ضعف و بیحالی باید توسط روانپزشک بررسی بشه، علائم قطع دارو معمولا به این شکل و اون هم بعد از گذشت یک ماه بروز پیدا نمی‌کنه.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.