این خیانت محسوب میشه منتظرش بمونم؟

من با فردی ۵ سال توی رابطه بودم. ۱.۵ سال اخیر به دلیل شرایط، شهرامون از هم جدا شد. این اواخر کمی رابطمون سرد شده بود به دلیل افرادی که توی محل کارش حضور داشتن. ولی حضوری دیدار داشتیم و مشکلات رو حل کردیم و همه چی درست شد. بعد از ۹ روز از این دیدار ایشون گفتن که یه مدت ۵-۶ ماهه نیاز به زمان دارن تا خودشون رو پیدا کنن. اما این حین با یکی از همکارانشون تو رابطه رفتن. درحد میک اوت. این خیانته؟ چه کنم؟
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
وقت بخیر
توضیحات شما کافی نیست؛ به یک روانشناس مجرب مراجعه فرمایید، طبیعتا وقتی ارتباطی شروع می شود یک وجه از و جوه ارتباط تعهد در ارتباط بوده و طرفین می‌بایست نسبت به خود و طرف مقابل متعهد باشند
موفق باشی
1
با درود
با توجه به توضیحاتی که دادهاید، اگر هنگام درخواست «فاصله گرفتن» هنوز رابطه شما از نظر عاطفی تمام نشده بوده و توافقی برای آزاد بودن در برقراری رابطه با افراد دیگر وجود نداشته، طبیعی است که شما این اتفاق را نوعی خیانت یا حداقل نقض اعتماد و تعهد رابطه بدانید.
بهخصوص وقتی فاصله زمانی بین درخواست ایشان و شروع صمیمیت با فرد جدید بسیار کوتاه بوده است.
اما مهمتر از برچسب خیانت، این است که رفتار ایشان چه پیامی درباره تعهد و آمادگیشان برای یک رابطه پایدار به شما می‌دهد.
منتظر ماندن زمانی منطقی است که فرد مقابل مسئولیت رفتار خود را بپذیرد، تکلیف رابطه را شفاف کند و برای بازسازی اعتماد قدم بردارد؛ نه اینکه شما ماه‌ها در بلاتکلیفی بمانید.
از آنجا که این رابطه 5 سال از زندگی شما را دربر گرفته، توصیه می‌کنم تصمیم خود را صرفا بر اساس دلتنگی یا امید به بازگشت نگیرید.
بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید تا بتوانید بین عشق، و ابستگی عاطفی و واقعیت رفتار طرف مقابل تمایز قائل شوید.
هرچه بلاتکلیفی طولانیتر شود، احتمال فرسودگی عاطفی و آسیب به عزتنفس بیشتر خواهد شد.
1
با سلام و احترام
بله کاملا آشکار
توصیه می‌شود تماس را برای همیشه قطع کنید؛خودتان را گول نزنید و به دنبال توضیح نباشید.
0
سلام
اول باید بررسی شود چه قدر رابطه شما با این فرد جدی بوده
اگر رابطه شما رابطه جدی باشد این گزارش‌ها که دادید خیانت محسوب می شود
0
سلام
درخواست زمان برای پیدا کردن خود، وقتی همزمان وارد رابطه با شخص دیگری شده، بیشتر شبیه فاصله گرفتن بدون پذیرش مسئولیت است تا یک وقفه سالم.
فعلا دنبال اثبات بیشتر یا قانع کردن او نروید.
روشن و آرام بگویید که برای شما این رفتار شکستن اعتماد بوده و ادامه رابطه فقط وقتی قابل بررسی است که او مسئولیت کامل رفتارش را بپذیرد، رابطه با نفر سوم را قطع کند و حاضر باشد درباره بازسازی اعتماد جدی صحبت کند.
0
سلام
دوست عزیز
با توجه به توضیحاتی که دادهاید، طبیعی است که این اتفاق را به عنوان خیانت یا شکستن تعهد رابطه تجربه کنید.
اما تصمیم شما بهتر است بر اساس رفتار فعلی ایشان گرفته شود، نه فقط نامگذاری این اتفاق.
اگر ایشان اکنون در رابطه دیگری هستند و تعهد مشخصی برای بازسازی رابطه با شما نشان نمی‌دهند، توصیه می‌شود زندگی و تصمیم‌های خود را معطل انتظار نامحدود نکنید.
اگر در آینده واقعا قصد بازگشت داشته باشند، این موضوع باید با رفتار‌های شفاف و مسئولانه نشان داده شود، نه صرفا با درخواست صبر کردن.
0
سلام
و مهر
5 الی 6 ماه زمان برای چی؟ کسی که میتونه این زمان طولانی نبودن شما را تحمل کنه شما چه انتظاری دارید؟ اصولا آرامش و خود شناسی در رابطه با هم اتفاق میافته.
خیلی وقت‌ها پیش میاد که یکی از طرفین دلبستگی اجتنابی داره و مدت کوتاهی در خد یکی دو روز فاصله میگیره تا خدی قابل انتظاره بازم همچون شخص اجتنابی به مرور و با کمک مشاور تبدیل به شخصی با دلبستگی ایمن می‌شه.
اما این زمان طولانی که پارتنر شما گفته کاملا غیر طبیعیست و ثمره اش را هم دیدید.
پیشنهاد اینه بی خیال بشید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این رفتار نشانهٔ نیاز او به فاصله و بازتعریف احساسات پس از جدایی جغرافیایی یا تلاش برای جبران کمبود حمایت عاطفی بیرون از رابطه است.
در بیشتر موارد ارتباط کوتاه‌مدت با همکار نشان‌دهنده سرد شدن تعهد است؛ نگران نباشید، احساس شما طبیعی است و می‌توان با گام‌های منطقی تصمیم گرفت.
راهکار‌های عملی:
- یک مکالمهٔ شفاف و کوتاه حضوری درخواست کنید تا مرز‌ها و انتظار‌ها روشن شود.
- برای چند روز ارتباط را محدود کنید تا احساسات شما و او فروکش کند و تصمیم عینی‌تری بگیرید.
- مرز‌های روشن تعیین کنید (مثلاً بیانیه دربارهٔ ارتباطات با همکاران) و خواسته‌های خود را مشخص بیان کنید.
- از دوستان مورداعتماد یا خانواده حمایت عاطفی بگیرید و به خواب، تغذیه و فعالیت بدنی توجه کنید.
علائم هشدار:
- افکار خودآسیب‌رسانی یا برنامه‌ریزی برای خودکشی.
- ناتوانی جدی در عملکرد روزمره یا افت شدید خواب و تغذیه بیش از دو هفته.
- حملات اضطراب یا هراس مکرر که توان مدیریت را از شما می‌گیرد.
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.