مدتیه احساس میکنم فک پایینم و بللام روی هم نمی مانند و فک پایین ول میشه میاد پایین انگار تو اون حالت راحت ترم بعد چمد دقیقه فکم خسته میشه درد میگه هنگام خواب هم مث کسی گه دهنش بازه من فکم از داخل پایین میاد دهنم از داخل بازه و از شدت درد و خستگی فک از خواب بیدار مبشم انگار زبانم هم سنگینه دارو داکسی و سیپرو سلکسیب میخورم ۱ ماهه قبل اینا بازم مدتی داکسی خوردم جدیدا تو جویدن قدرت فکم کم شده
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام علائمی که گفتی (افتادگی احساسی فک، خستگی و درد فک، کاهش قدرت جویدن و احساس سنگینی زبان) نیاز به معاینه حضوری دارد و فقط با اختلال مفصل فک توضیح داده نمیشود. لازم استهرچه زودتر به متخصص مغز و اعصابمراجعه کنید
احتمالاً مشکل شما ناشی از اختلال مفصل گیجگاهیـفکی یا فشار عضلانی بهعلت دندانقروچه/باز ماندن دهان در خواب است. در بیشتر موارد این وضعیت جدی نیست و با اقدامات محافظتی و درمانهای ساده قابل کنترل است؛ آرام باشید. راهکارهای عملی: - از باز کردن زیاد دهان پرهیز کنید و غذای نرم و راحت بخورید. -کمپرس گرم یا سرد متناوب روی ناحیه فک (۱۰–۱۵ دقیقه) برای کاهش درد و اسپاسم. - از جویدن آدامس یا غذاهای سفت خودداری کنید و عضلات فک را شل نگه دارید. - استفاده کوتاهمدت از مسکنهای بدون نسخه (پاراستامول یا ایبوپروفن) طبق دستور دارویی. - مشورت برای گرفتن گارد شبانه و فیزیوتراپی فک با دندانپزشک یا متخصص. علائم هشدار: - قفل شدن فک که نتوانید دهان را باز یا ببندید. - ضعف یا بیحسی یکطرفه صورت، یا مشکل در بلع/تنفس. - تب، قرمزی یا تورم شدید اطراف مفصل فک. تخصص پیشنهادی: جراح دهان و فک و صورت
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.