علت گیر کردن چیزی در گلو هنگام بلع و ترش کردن

سلام من از بچگی همش ترش میکردم به حدی که بالامی آوردم وهیچی نمیتونستم بخورم حتی آب هم میخوردم سریع ترش میکردم وقتی چایی میخوردم انگار دارم اسید میخورم تمام گلوم ومعدم میسوخت تاسن ۱۸سالگی که یه خانومی برام عرق زنیان طبیعی آورد هروقت ترش میکردم یکم ازش میخوردم و سریع خوب میشدم وبعدازیه مدت خوب شدم اماتازه دوباره شده وهرچی میخورم هم ترش میکنم هم انگار یه چیزی تو گلوم گیر کرده وموقع غذاخیلی درد میکنه
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود.
بهتره جهت بررسی بیشتر و نیاز به انجام اندوسکوپی به متخصص گوارش مراجعه بفرمائید.
0
با سلام
باید به فوق تخصص گوارش جهت بررسی آندوسکوپی مراجعه کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل شما در بیشتر موارد به رفلکس اسید معده به مری (ریفلاکس) یا التهاب/اسپاسم مری مربوط است؛ این حالت می‌تواند حس گیر کردن و سوزش در گلو ایجاد کند، نگران‌کننده اما قابل پیگیری است.
راهکار‌های عملی:
- بعد از خوردن غذا دراز نکشید و حداقل ۲۳ ساعت صبر کنید.
- و عده‌های کوچک‌تر و آهسته‌تر بخورید و از غذا‌های چرب، تند، کافئین و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید.
- بالش یا تخت را سرِ تخت ۱۰۱۵ سانت بالا ببرید و سیگار و الکل را حذف کنید.
- برای تسکین موقت از آنتی‌اسید‌های بدون نسخه یا غرغره آب نمک و لرم استفاده کنید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس یا اختلال و اضح در تنفس
- ناتوانی در بلع حتی آب یا بزاق (عدم توانایی در عبور غذا)
- استفراغ خونی یا مدفوع سیاه
تخصص پیشنهادی:
گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.