سندرم سروتونین و تداخل دارویی در وسواس

من کلومیپیرامین ۵۰ هر شب میخورم و فلوکستین ۲۰ برای کاهش اشتها.فلوکسامین ۱۰۰ میخورم.دوساله ک داروهارو برای وسواس و افسردگی مصرف میکنم.۳ ماه پیش دوران سخت وپر استرس داشتم شانه و پا و شکم منقبض میشد باید دراز میکشیدم تا خوب بشه.یک دوره از بین رفت ولی مجدد همینجوری شدم با شدت کمتر.کم خونی دارم.قدیم مدت دو سال توپیرامات ۵۰ برای کاهش اشتها میخوردم.ب دکترم گفتم فقط مکنیفورت داد.میترسم سندرم سروتونین باشه
20 شهریور 1405 آخرین بروزرسانی: 23 شهریور 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
سلام حتما نگرانیتون رو به پزشکتون بگید و توصیه میکنم از مشاوره کمک بگیرید تا مساله ریشه یابی و حل بشه
— نرگس صمدی، روانشناس تربیتی مشاهده پاسخ کامل
0
سلام
حتما نگرانیتون رو به پزشکتون بگید و توصیه میکنم از مشاوره کمک بگیرید تا مساله ریشه یابی و حل بشه
0
در خصوص دارو بهتره با پزشک معالج مشورت داشته باشی عزیزم که شرایط شما رو بهتر میدونه، برای مدیریت وسواس و افسردگی دارو به تنهایی پاسخگو نیست، حتما با روانشناس مشاوره داشته باش
0
سلام
دوست عزیز
در مورد نگرانی شما از «سندرم سروتونین»، لازم است بدانید که ترکیب کلومیپرامین، فلوکستین و فلووکسامین همگی داروهایی هستند که سطح سروتونین را افزایش میدهند.
مصرف همزمان این داروها (بهویژه با دوزهای ذکر شده) حتما باید تحت نظر دقیق روانپزشک باشد، چرا که خطر سندرم سروتونین در چنین ترکیبهایی وجود دارد و باید جدی گرفته شود.
از آنجا که پزشک شما فقط مکمل (مکنیفورت) تجویز کرده، ممکن است ایشان از شدت یا تکرار این علائم آگاه نباشند.
لطفا در اولین فرصت به روانپزشک خود مراجعه کنید و دقیقا همین علائم فیزیکی (انقباضات عضلانی) را گزارش دهید و بپرسید: آیا با توجه به ترکیب این سه دارو، ریسک سندرم سروتونین یا سمی شدن دارو (Toxicity) وجود دارد؟
لطفا تا زمان صحبت با پزشک، دوز هیچکدام را خودسرانه تغییر ندهید
0
سلام
وعرض ادب داروها همگی سطح سروتونین را بالا میبره.
و باعث میشه عضلات شکمت منقبض بشه به روانپزشک مراجعه کن برای تنطیم داروهات
0
سلام.
با توجه به داروها بهتر است مجدد با روانپزشکتون مشورت داشته باشید . همچنین بهترین درمان برای درمان وسواس و افسردگی ترکیب دارودرمانی و رواندرمانی است.
بهتر است جلسات رواندرمانی را با روانشناس شروع کنید این کار کمک می کنه به مرور نیازتون به داروها کاهش پیدا کنه و روند درمانتون تداوم پیدا کنه و عود نکند.
برقرار باشید
0
درود
عزیزم داروها مجدد توسط روانپزشکتون تنظیم بشه عوارض کاهش پیدا میکنه ، جهت تکمیل درمان رواندرمانی رو هم تحت نظر روانشناس شروع کنید تا به مرور حال بهتریررو تجربه کنید
0
با سلام و وقت بخیر.
نگرانیتان قابلفهم است؛ اما انقباض عضلات بهتنهایی، بدون تب، تعریق شدید، گیجی، بیقراری شدید، لرزش مداوم، اسهال یا سفتی منتشر عضلات، تیپیک سندرم سروتونین نیست؛ این سندرم معمولا ناگهانی و پس از شروع یا افزایش دارو رخ میدهد.
بااینحال مصرف همزمان کلومیپرامین، فلوکستین و فلووکسامین ترکیب سادهای نیست و میتواند سطح کلومیپرامین و خطر عوارض را بالا ببرد.
با روانپزشک تجویزکننده تماس بگیرید و نام تمام داروها و مکملها، از جمله مکنیفورت، را اعلام کنید.
خودسرانه قطع، جابهجا یا یا کموزیاد نکنید.
احتمال سندرم سروتونین را حدس نزنید.
0
اولا راجع به تداخل دارویی با پزشک صحبت کنید ثانیا برای کاهش وزن به جای مصر ف دارو بهتر.
هست از روشهای دیگر استفاده کنید
0
سلام
علائم شما بیشتر موید کم خونی است تا سندروم سروتونرژیک.
ترجیحا آزمایشات پزشکی زیر نظر روانپزشک توصیه میشود.
0
سلام
روزانه یکساعت فعالیت بدنی ووورزش منظم داشته باشیدوحداقل بیست دقیقه زیر نور خورشید باشید افکار مزاحم را بنویسید برای زندگی برنامه داشته باشید وبر طبق آن پیش بروید خواب منظم وکافی داشته باشید با دوستان مثبت اندیش بیشتر معاشرت کنید توانمندیهای خودرا بنویسید وبه خود یاد آور شوید ودرصدد بروزوبهتر کردن آنها باشید حتما به روانشناس مراجعه وتنها داردرمانی نکنید.
0
سلام
وقت بخیر
حتما با روانپزشکتان مشورت کنید
ممکن است نیاز به تغییر نوع یا دوز دارو باشد
0
سلام.
دوست عزیز؛
با توجه به مصرف هم زمان کلومیپیرامین، فلوکستین و فلووکسامین، نگرانی شما قابل توجه است؛ این ترکیب می تواند خطر عوارض سروتونرژیک و افزایش سطح کلومیپیرامین را بالا ببرد.
اما انقباض عضلات به تنهایی به معنی سندرم سروتونین نیست.
توصیه اکید می کنم خودسرانه هیچ دارویی را قطع یا کم و زیاد نکنید و در اولین فرصت ترکیب دارویی تان را با روانپزشک بازبینی کنید.
اگر تب، تعریق شدید، لرزش، سفتی یا پرش شدید عضلات، گیجی، تپش قلب شدید یا اسهال و استفراغ دارید، ارزیابی فوری پزشکی لازم است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما ناشی از تداخل بین چند داروی سروتونرژیک (فلوکستین، فلوکسامین و کلومیپرامین) است که می‌تواند باعث افزایش سروتونین و منقبض شدن عضلات شود.
در بیشتر موارد با بررسی و تنظیم داروها این وضعیت قابل کنترل است؛ نگران نباشید اما نیاز به ارزیابی پزشکی دارد.
راهکارهای عملی:
- فهرستی از همه داروها، دوزها و مدت مصرف (شامل مکمل‌ها) همین الآن یادداشت کنید.
- از افزودن یا تغییر دارو بدون مشورت خودداری کنید و دوز اضافه مصرف نکنید.
- در صورت خفیف بودن علائم: استراحت، مایعات، خنک نگه داشتن محیط و ثبت دفعات و شدت حملات.
- برای بازبینی فوری داروها با پزشک معالج تماس بگیرید و در صورت تشدید به اورژانس مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- تب بالا، تعریق شدید یا لرزش غیرقابل کنترل
- گیجی شدید، کاهش هوشیاری یا غش
- تشنج، تنگی نفس یا ضربان قلب بسیار نامنظم
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص