تئوفلین جی / علائم / نوار قلب / اکو / پیشنهاد پزشکی شما؟
پس از مصرف یک قاشق غذاخوری شربت تئوفیلینجی برای سرماخوردگی، دچار سرگیجه، انقباض پشت سر شدم. احساس نزدیک به سنکوپ داشتم ولی غش نکردم.۵ ساعت بعد ECG گرفتم و سپس دارو را قطع کردم، بعد این ماجرا دو هفته این علائم( کتف درد ، گر گرفتن ، معده درد ، انقباض پس سر،هری ریختن دل ، درد قفسه سینه) دارم که بیشتر شبه پانیک هست اکو قلب طبیعی بوده است.لطفا از نظر آریتمی، عوارض تئوفیلین و نیاز به هولتر بررسی شود.
12 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام بررسیها نرماله. فقط یک ضربان اضافه در نوار وجود داره. از نظر قلبی نیاز به اقدام خاصی ندارید. تئوفیلیناستفاده نکنید و پتنیک رو دتحت نظر روانپزشک درمان کنید.
سلام، با توجه به نوار قلب و اکوکاردیوگرافی که ارسال کردید، در حال حاضر مشکل قلبی ندارید، البته تئوفیلین تپش قلب و افزایش ضربان قلب ایجاد میکنه ولی اریتمی مهمی ندارید ولی بهترهست که با دکترتون مشورت کنید و داروی تئوفیلین را عوض کنید.
احتمالاً علائم شما ناشی از تحریک قلبی-عروقی توسط تئوفیلین یا واکنش اضطرابی/پانیک در پی آن است. در بیشتر موارد با قطع دارو و گذشت زمان بهبود دیده میشود و نیاز به نگرانی شدید نیست. راهکارهای عملی: - از مصرف مجدد تئوفیلین و هر داروی مشابه یا کافئین خودداری کنید و مایعات کافی بنوشید. - تکنیکهای تنفسی آرام (نفس عمیق و بازدم طولانی) و استراحت در حالت نیمهنشسته کمککننده است. - علائم روزمره (زمان، شدت تپش، درد، سرگیجه) را یادداشت کنید و ECG و اکو قبلی را همراه داشته باشید. - در مشاوره قلب، احتمالاً ثبت هولتر24 تا 48 ساعته یا قابل تمدید برای بررسی آریتمی مطرح میشود. علائم هشدار: - هرگونه از دست دادن هوشیاری یا غش ناگهانی. - درد قفسه سینه شدید یا تنگی نفس پیشرونده. - تپش بسیار سریع یا ضربان نامنظم همراه ضعف یا سبکی سر شدید. تخصص پیشنهادی: قلب و عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.