ریپ زدن قلب در نوجوانان — علت و اقدام فوری

سلام من ۱۶ سالمه و ورزش میکنم یه دوروزی هستش که من یهو قلبم ریپ میزنه انگار که خالی میشه و من سورفم یا یجوری میشم . میخ استم بدونم باید چیکار کنم و بخاطر کراتین یا بتاالانین مکمل ورزشی که میخورم نیست چرا اینطوری شده و یک سوال دیگه من چندین سال زیر ناخنام خیلی سفیدک میزنه از یکی پرسیدم گفتش زینک پلاس بخور خوردم درست نشدم . اهنم. خوردم و کلسیمم خوردم ولی اصلا تعغیر نکرد و زیر چشمام گده
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ریپ‌هایی که دو روز است تجربه می‌کنید در یک نوجوان ورزشکار مربوط به ضربان‌های زودرس قلب (پری‌ماتور) یا تحریک‌پذیری ناشی از مکمل‌ها، کافئین یا اضطراب است؛ در بیشتر موارد خطرناک نیست اما نیاز به پیگیری دارد و جای وحشت نیست.
مشکل زیر ناخن و گودی زیر چشم موضوع جداگانه‌ای است و باید بررسی پزشکی شود.
راهکارهای عملی:
- مصرف کراتین و بتا‌آلانین را فعلاً قطع کن و مکمل‌های دیگری مصرف نکن.
- آرام بنشین یا دراز بکش، نفس‌های عمیق شکمی بکش تا اضطراب کم شود.
- آب و مایعات بنوش و از کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا دوری کن.
- نبض را با انگشت اندازه بگیر و زمان، طول و شرایط هر ریپ را یادداشت کن تا در ویزیت ارائه دهی.
علائم هشدار:
- از دست دادن هوشیاری یا غش
- درد شدید یا فشار قفسه سینه
- تنگی نفس شدید، سرگیجه یا ضعف ناگهانی
تخصص پیشنهادی: قلب و عروق (کاردیولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص