سلام خسته نباشید من این روزا یبوست دارم یعنی الان ۴۸ ساعت که دستشویی نکردم هفته ۱۲ و ۲ روزمه و اینکه دکترم فقط بهم مکمل فمبورا داده آیا ندادن قرص ویتامین دی و امگا ۳ ضرر برام ایجاد میکنه ب خودشونن گفتم گفت ب موقعی اما خیلیا میگن ویتامین دی مهمه میترسم لطفا راهنماییم کنید
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام. نگران نباشید در این زمان از بارداری فولیک اسید و اجبترین مکمل هست و در ادامه بارداری بسته به سطح ویتامین دی در ازمایشهای انجام شده طبق توصیه پزشکتون مکمل مصرف کنین
احتمالاً دلیل عدم تجویز ویتامین D یا امگا۳ این است که پزشک ابتدا سطح نیاز شما را بررسی یا فقط مکملهای ضروری را تجویز کردهاند و در بیشتر موارد این تأخیر خطر فوری برای جنین ایجاد نمیکند؛ نگران نباشید و مصرف مکمل تجویز شده را ادامه دهید. راهکارهای عملی: - مکمل تجویز شده (فمبورا) را طبق دستور ادامه دهید. - برای ویتامین D: قرارگیری کوتاهمدت در آفتاب صبح یا عصر (۱۰–۲۰ دقیقه) و مصرف غذاهای غنی مثل تخممرغ، ماهی و لبنیات غنیشده. - برای امگا ۳ مصرف ماهی پختهشده با میزان مجاز یا منابع گیاهی مثل گردو و بذر کتان؛ از مکملهای پردوز بدون نظر پزشکخودداری کنید. - برای یبوست: افزایش فیبر (میوه، سبزی، غلات کامل)، مایعات کافی، پیادهروی کوتاه روزانه و ناشتایی از فشار هنگام دفع. علائم هشدار: - خونریزی واژینال یا درد شکمی شدید - تب بالا یا استفراغ مداوم که مانع نوشیدن مایعات میشود - درد یا نفخ شدید و ناتوانی در دفع گاز تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.