میتوان از قرص هیدروکسی زین جهت کنترل استرسهای موقت و رفع حالت تهوع ناشی از آن، استفاده کرد؟ آیا عوارضی هم دارد؟ اگر خیر، لطفا دارویی معرفی کنید که حالت تهوع و بی اشتهایی عصبی ناشی از استرس را از بین ببرد
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
با سلام هیدروکسی زین بیشتر یک آنتی هیستامینه که گاها عوارض خواب آوری داره. اگر شما مشکل اضطرابی دارید، بهتره اول با یک مشاور (روانشناس) صحبت کنید تا راهکارهای کنترل اضطراب به شما بدن و سراغ دارو نرید؛ در نهایت اگر مجبور به استفاده از داروها برای کنترل اضطراب شدید، داروهای بهتری موجود هست که عوارض کمتر داشته باشن و به درمان مشکل اصلی شما هم کمک کنند. چون داروهای با عارضه خواب آوری که ضد اضطراب هم نیستن، ممکنه در مصرف نابجا، خودشون هامل اضطراب بیشتر بشن بر اگر روانشناس تشخیص بدن که به دارو نیاز دارید، شما رو به روانپزشک ارجاع میدن تا داروی مناسب برای شما تجویز بشه و آسیب نبینید
احتمالاً تهوع و بیاشتهایی شما ناشی از استرس موقت است. در بیشتر موارد هیدروکسیزین میتواند بهعنوان آنتیهیستامین با خواص آرامبخشی و ضدتهوع کوتاهمدت مفید باشد، اما مصرف باید تحت نظر پزشک باشد و تشخیص قطعی نیست. راهکارهای عملی: - استراحت و تکنیکهای تنفسی عمیق (تنفس شکمی) برای کاهش اضطراب. - مایعات کمحجم و و عدههای کوچک و ساده (نان تست، سوپ رقیق) برای جلوگیری از تهوع و بیاشتهایی. - زنجبیل تازه یا چای نعناع برای تسکین تهوع. - قبل از شروع هیدروکسیزین با پزشک درباره تداخلات و سابقه قلبی یا گلوکوم مشورت کنید. علائم هشدار: - تپش قلب شدید، سرگیجه یا از حال رفتن. - تنگی نفس، ورم صورت یا گلو (واکنش حساسیتی). - گیجی شدید، دید تار یا احتباس ادرار. تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.