سلام.برادرم بخاطر مسمومیت شدید عمدی متادون دوهفته کما بودوکاملا سالم شد.الان دو ماه از ترخیص گذشته ولی یهویی سه گره روی رگ بزرگ دست راستش افتاد.امروز بردیم دکتر سونو کالر داپلر گرفتن . لطفا مشاهده کنین. آیا نرماله ؟
احتمالاً علت این گرهها لخته در ورید سطحی (ترومبوفلبیت سطحی) یا تغییرات وریدی پس از تزریق/ضربه است؛ در بیشتر موارد خطر جدی نیست و نیازمند بررسی سونوگرافیک و پیگیری است تا علت دقیق مشخص شود و شما نگرانی کمتری داشته باشید. راهکارهای عملی: -کمپرس گرم۳ تا ۴ بار در روز هر بار ۱۰–۱۵ دقیقه روی محل بگذارید. - دست را بالا نگه دارید و از اعمال فشار یا ضربه به ناحیه خودداری کنید. - مسکن ضدالتهاب غیرفعال مثل ایبوپروفن مطابق دستور تداویگر مصرف کنید مگر منع داشته باشد. - پوست را تمیز نگه دارید و از کندن یا ماساژ شدید محل خودداری کنید. - نتیجه سونوگرافی و هر تغییر را برای بررسی توسط پزشک ثبت و پیگیری کنید. علائم هشدار: - تب یا لرز همراه با افزایش قرمزی و گرمشدن اطراف رگ - درد خیلی شدید یا گسترش قرمزی بیش از چند سانتیمتر - ورم ناگهانی کل اندام یا تنگی نفس تخصص پیشنهادی: جراحی عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.