سردی دستپا، تپش ۱۱۰ و فشار پایین بعد از پنوموتوراکس
با سلام من ۲۱سالم هست باوزن ۵۴و قد۱۸۰ به مدت یک سال دردپشت کتف چپ داشتم،مراجعه به متخصص قلب داشتم اکوو تست ورزش انجام شدگفتن مشکلی ندارم،حدود یک ماه پیش دچار نموتوراکس خودبخودی شدم وتحت عمل وتس قرارگرفتم الان درنفس کشیدن احساس خوبی ندارم وحس میکنم موقع نوشیدن مایعات بجای مری توی فضای داخل قفسه سینه ریخته میشه وضربان قلبم همیشه دررنج ۱۰۰تا۱۱۰ هست فشار خون در رنج ۹۰تا۱۰۰ دارم،سردی دست وپا هم دارم
9 فروردین 1405 آخرین بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
به دنبال VATS علایمی ک فرمودید ممکن هست نوار قلب و ویزیت ریه توصیه میکنم
احتمالاً علت اصلی علائم شما باقیماندن یا برگشت پنوموتوراکس یا تجمع در فضای جنب است که باعث تنگی نفس و احساس «ریختن مایع» میشود؛ در کنار آن تپش قلب و فشار نسبتاً پایین در بیشتر موارد ناشی از درد، استرس یا کاهش حجم خون است. نگرانکننده اما قابل بررسی است و نیاز به ارزیابی سریع دارد. راهکارهای عملی: -هرچه سریعتر به مرکز درمانی مراجعه و عکس قفسهسینه یا سیتی برای بررسی پنوموتوراکس انجام دهید. - در حالت نیمهنشسته استراحت کنید و از فعالیت فیزیکی شدید خودداری کنید. - ضربان و فشار خون را چندبار در روز اندازهگیری کنید و نتایج را همراه داشته باشید. - در صورت داشتن مسکن تجویزی طبق دستور قبلی مصرف کنید و از مصرف خودسرانه داروهای رقیقکننده خون پرهیز کنید. علائم هشدار: - تنگی نفس شدید یا ناتوانی در صحبت کردن یا نفس کشیدن عمیق - افت فشار و اضح یا سرگیجه شدید تا حد غش - درد قفسهسینه ناگهانی، سرفه خونی یا تب بالا تخصص پیشنهادی: جراحی قفسهسینه
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.