سلام من حدود دو سال پیش تپش قلب داشتم و دکتر بهم قرص پرانول۱۰ داد و منم سر خود قطعشون کردم الان که دو سال میگذره هر وقت کافئین میخورم فقط کمی قلبم تپش میگیره اما دیروز که یک فنجون قهوه خوردم تا الان که بیشتر از بیست و چهار ساعت گذشته ساعد و بازوی هر دو دستم درد میکنه قفسه سینم درد میکنه انگار چیزی گیر کرده باشه داخلش و قلبم هنوز کمی تپش داره نمیدونم چکار کنم دردم ساکت بشه بنظر شما مشکلم چیه؟
7 اردیبهشت 1405 آخرین بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
1
درود بر شما حتماحتما توصیه به ویزیت و نوار قلب میشود
احتمالاً در بیشتر موارد این علائم پس از کافئین ناشی از اسپاسم مری یا ریفلاکس همراه با واکنش اضطرابی است؛ اما باید آریتمی یا تحریک قلبی هم در نظر گرفته شود. آرام باشید؛ بسیاری از این موارد با حذف محرک و استراحت بهبود پیدا میکند. راهکارهای عملی: - بلافاصله مصرف کافئین را قطع کنید و آب و لرم بنوشید. - در حالت نشسته یا نیمهنشسته با نفسهای عمیق و آرام (تنفس شکمی) ۵–۱۰ دقیقه قرار بگیرید. - برای درد ساعد استراحت، کشش ملایم و کمپرس سرد/گرم کوتاه امتحان کنید؛ در صورت نیازاستامینوفن ساده مصرف کنید. - از دراز کشیدن کامل بعد از خوردن غذا یا نوشیدنیهای تحریککننده خودداری کنید تا ریفلاکس کاهش یابد. علائم هشدار: -درد قفسهسینه شدید یا فشاری که به شانه، فک یا بازوها میزند. - تنگی نفس شدید، تعریق سرد، سرگیجه یا نزدیک به غش. - ضعف یا بیحسی ناگهانی در یک طرف بدن یا از دست دادن هوشیاری. تخصص پیشنهادی: قلب و عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.