بعد انجام سی تی آنژیو،مشخص شد که ماسل بریج نرمال دارم.تپش قلب،فشار خون هم نرمال هستن.و فعلا قرص آسپرین ۸۰ و رزرواستاین۱۰ مصرف میکنم،بعد هر مدت تقریبآ ۲۰ روز و ممکنه بیشتر بر اثر انجام کار سنگین، دست چپ حالت سنگین میشه برا دو روز.این حالت خطرناکه و اینکه اثر فشار ماهیچه قلب بر رگ بر اثر تپش قلب می باشد؟
3 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام، چیز مهمی نیست خطرناک نیست اگر تپش قلب داشتید میتونید از داروهای بتابلوکر تحت نظر پزشک استفاده کنید
احتمالاً علت شایع این سنگینی کشیدگی یا فشار عضلانی/فشردگی عصبی ناشی از کار سنگین است. در بیشتر موارد و با سیتی آنژیو نرمال و تپش و فشار خون طبیعی، علت قلبیِ جدی کمتر محتمل است، هرچند در موارد نادر بریج قلبی میتواند علایم ایسکمی ایجاد کند. راهکارهای عملی: - استراحت و پرهیز از بلند کردن یا فشار آوردن به بازو تا فروکش علائم. -کمپرس گرم و ماساژ ملایم و انجام کششهای آرام قبل و بعد کار سنگین. - ادامه داروهای تجویزی (آسپرین و رزرواستاتین) و مصرف استامینوفن برای درد خفیف در صورت نیاز. - ثبت زمان، شدت و فعالیتهای منجر به حملات و اطلاع به پزشک در ویزیت بعدی. علائم هشدار: - درد یا فشار قفسه سینه جدید یا منتشر به گردن/چانه. - تنگی نفس، غش یا سردرد و سرگیجه شدید. - ضعف ناگهانی، بیحسی پیشرونده یا رنگپریدگی و سرد شدن دست. تخصص پیشنهادی: قلب و عروق (کاردیولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.