علت تهوع و احساس گرم شدن و تنگی‌نفس بعد از کافئین

هر وقت کافئین یا انرژی زا میخورم تپش قلب و استرس میگیرم و قلبم تیر میکشه روز های معمولی هم تنگی نفس دارم حتی پیاده روی یا کمی ورزش جنبشی انجام میدم دیگه نفس کشیدن سخته برام گاهی اوقات حالت تهوع میگیرم بدون اینکه بالا بیارم نظرتون چیه من با چیکار کنم دکتر ریه هم رفتم هر کدوم یه چیزی میگن دردم و هنوز مشخص نکردن (و اینکه ما ارثی از سمت پدری عمه و عموم و دخترعموم و آسم دارند ممکنه منم آسم داشته باشم؟؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بله محتمل هست.
بهتره بررسی‌های قلبی هم براون انجام بشه.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما مربوط به واکنش به کافئین یا حملات اضطرابی/پانیک است و با توجه به سابقه خانوادگی در بیشتر موارد آسم نیز باید بررسی شود.
نگران نباشید؛ این موارد قابل ارزیابی و درمان هستند.
راهکار‌های عملی:
- همین حالا مصرف کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را قطع کنید.
- هنگام تنگی‌نفس یا تپش بنشینید و تنفس شکمی آرام انجام دهید (نفس عمیق سه ثانیه، بازدم چهار ثانیه) تا اضطراب کاهش یابد.
- علائم را یادداشت کنید: زمان، مقدار کافئین، فعالیت و شدت تنگی‌نفس.
- از انجام ورزش سنگین تا زمان بررسی پزشکی خودداری کنید.
علائم هشدار:
- درد یا فشار شدید قفسه سینه
- غش، سرگیجه شدید یا کاهش هوشیاری
- ناتوانی در نفس‌کشیدن یا کبودی لب/صورت
تخصص پیشنهادی: متخصص ریه

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.