طولانی شدن پریودی بعد از واکسن گارداسیل ۹

من واکسن گارداسیل۹ظرفیتی زدم وقرص پاورفیت وآسیکلویر۴۰۰میخورم قراربودهفتم پریودشم ولی یکم ماه پریود شدم والان ۶روزه که پریودم وشدیده چیکارکنم؟
6 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
عزیز جهت بررسی سونوگرافی و هورمونی باید به متخصص زنان مراجعه کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خونریزی یا طولانی شدن قاعدگی یک واکنش موقتی به واکسن (تغییرات گذرا در سیستم ایمنی یا هورمونی) است یا به ندرت ناشی از تداخل با دارو/مکمل جدید است.
در بیشتر موارد خطر جدی ندارد و بعد از چند روز تا یک سیکل بهبود می‌یابد.
راهکارهای عملی:
- سطح استراحت را افزایش دهید و از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
- تعداد پد یا نوار بهداشتی را بشمارید؛ در صورت خونریزی سنگین از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن (در صورت نداشتن منع) می‌تواند درد و خونریزی را کم کند.
- مایعات و غذاهای غنی از آهن و ویتامین C بخورید؛ اگر احساس ضعف دارید، استراحت و خوراک آهن‌دار مفید است.
- مصرف داروها و مکمل‌ها را یادداشت کنید و در ویزیت به پزشک اطلاع دهید.
علائم هشدار:
- تعویض پد یا تامپون هر یک ساعت یا خونریزی بسیار زیاد.
- سرگیجه شدید، غش یا تپش قلب و تنگی نفس (نشانه‌های کم‌خونی یا شوک).
- تب بالا یا درد شدید لگنی (ممکن است نشانه عفونت).
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص