تداخل ترانگزامیک اسید با قرص اورژانسی

من بیماری لیکن پلان دارم و روزی ۳عدد قرص ترانگزامیک اسید میخورم میتونم قرص اورژانسی مصرف کنم ایا تداخل دارویی ندارد؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
تداخلی نداره.
میتونید استفاده کنید در صورتی که نیاز به پیشگیری اورژانسی دارید
0
مصرف این دو دارو تداخلی با هم ندارند

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تداخلی جدی بین ترانگزامیک اسید و قرص اورژانسی وجود ندارد و در بیشتر موارد مصرف هم‌زمان باعث مشکل قابل‌توجهی نمی‌شود.
آرام باشید و اولویت، مصرف سریع قرص اورژانسی طبق دستور است.
راهکار‌های عملی:
1 نوع قرص اورژانسی را مشخص کنید (لوونورژسترل یا اولیپریستال) و هرچه سریع‌تر طبق برچسب مصرف کنید.
2 در بیشتر موارد ادامه ترانگزامیک طبق نسخه ضرری ندارد؛ اما قرص اورژانسی را تأخیر نیندازید.
3 اگر سابقه لخته خون، بیماری کبدی یا داروی دیگر مصرف می‌کنید، با داروساز یا پزشک تماس بگیرید قبل از مصرف دومَرحله‌ای.
4 بسته‌بندی دارو‌ها و زمان‌ها را نگه دارید تا در صورت نیاز اطلاعات دقیق ارائه شود.
علائم هشدار:
1 واکنش حساسیتی شدید: کهیر، تورم صورت یا گلو، تنگی نفس فوری.
2 خون‌ریزی واژینال بسیار شدید یا ضعف و سرگیجه همراه با خون‌ریزی.
3 درد قفسه سینه، تنگی نفس ناگهانی یا ورم و درد یک طرف پا (علامت احتمالی لخته).
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.