سوزش خفیف بعد از خودارضایی در نوجوانان

با سلام من ۱۴ سالمه و چند بار خودارضایی داشتم خونریزی نداشتم ولی سوزش خفیف و یک لحظه ای داشتم وقتی انگشتم رو وارد کردم فقط نصف بند اول رفت تو میشع کمکم کنید و بگید سالم هستم یا نه؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این سوزش کوتاه‌مدت ناشی از تحریک یا خراش سطحی به‌دنبال تماس انگشت یا اصطکاک است و در بیشتر موارد خطر جدی ندارد؛ نیازی به استرس شدید نیست اما تشخیص قطعی با معاینه پزشک است.
راهکار‌های عملی:
- تا بهبودی کامل از خودارضایی و وارد کردن هر شیء به ناحیه تناسلی خودداری کن.
- دست‌ها و ناخن‌ها را با آب و صابون بشور و ناخن‌ها را کوتاه و تمیز نگه دار.
- محل را با آب و لرم شست‌وشو بده؛ از صابون‌های معطر و شوینده‌های قوی پرهیز کن.
- کمپرس سرد نرم برای ۵۱۰ دقیقه می‌تواند کمک کند و از پماد محافظ ساده مثل و ازلین یا مرطوب‌کننده بدون عطر به صورت محدود استفاده کن.
علائم هشدار:
- خونریزی قابل توجه یا خونریزی که قطع نمی‌شود
- درد شدید، تورم زیاد یا ترشح بدبو/چرکی
- تب یا احساس بیماری عمومی
تخصص پیشنهادی: پزشک عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.