تأخیر قاعدگی بعد از قطع قرص ال‌دی

من ب خاطر داشتن کیست تخمدان البته کیست خیلی کوچیک دکتر دوماه قرص ال دی بهم داد هرماه بعداز اتمام قرص سه تا پنج روز بعدش پریودمیشدم.دوماهم تموم شدواین ماه قرص مصرف نکردم الان دوروز هست که پریودم عقب افتاده تواین ماه رابطه محافظت شده هم داشتم خیلی خواب آلوشدم و زودخوابم میبره دردای خفیف وگذرا دارم سینه هام گاهی سفت وحساس وگاهی عادی
چندروز ممکنه پریودتاخیرش بابت قرص باشه وعادی باشه؟
8 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تأخیر پریود شما به‌خاطر تغییرات هورمونی پس از قطع قرص ال‌دی است؛ در بیشتر موارد بازگشت منظم قاعدگی چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد و معمولاً جای نگرانی ندارد.
احتمال بارداری هم وجود دارد حتی در رابطه محافظت‌شده.
راهکارهای عملی:
- تا ۷–۱۴ روز از زمان معمول پریود صبر کرده و در صورت ادامه تأخیر تست بارداری خانگی انجام دهید.
- تاریخ و علائم (روزها، خونریزی، درد، حساسیت سینه) ثبت کنید تا الگوی بعدی قابل پیگیری باشد.
- استراحت کافی، کاهش استرس و تغذیه متعادل رعایت شود؛ این موارد به بازگشت نظم هورمونی کمک می‌کنند.
- اگر نامنظمی بیش از دو سیکل ادامه یافت یا نگران هستید، وقت ملاقات با متخصص بگیرید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا درد شکمی شدید و ناگهانی
- تب بالا یا استفراغ مداوم
- تست بارداری مثبت یا تأخیر قاعدگی بیش از ۸ هفته
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص