گزگز و داغی سه انگشت دست راست؛ علت و کمک فوری

سلام من چندماهی هست دست راستم گزگزمیکنه وتازگیاعلاوه براون داغ هم میکنه خیلی اذیت میشم صبح هاازخواببیدارم میکنه وحدودنیم ساعت طول میکشه خوب بشه بایدازجام بلندشم
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر تنگی کانال دست میتونه باعث این علایم شود معاینه و تست عصب لازمه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما در بیشتر موارد سندرم کانال کارپال است که عصب میانی را درگیر می‌کند و موجب گزگز، سوزش و بدتر شدن در صبح می‌شود.
احتمالِ کمتر اما قابل توجه رادیکولوپاتی گردنی وجود دارد.
نگرانتان نباشد؛ اقدامات ساده می‌تواند تسکین دهد اما تشخیص قطعی نیاز به معاینه دارد.
«راهکار‌های عملی:"
- شب‌ها از آتل مچ بی‌طرف استفاده کنید تا مچ خم نشود.
- هر ۳۰۶۰ دقیقه مچ و انگشتان را باز و بسته کنید و دست را تکان دهید.
- فعالیت‌های تکراری یا فشار روی مچ را کاهش دهید و استراحت کوتاه دهید.
- برای درد شدید یا التهاب موقت از کمپرس سرد و در صورت نیاز داروی ضدالتهاب غیرنسخه‌ای طبق راهنمای دارویی استفاده کنید.
«علائم هشدار:"
- ضعف و اضح در گرفتن اشیا یا افتادن مکرر اجسام از دست
- از بین رفتن کامل حس یا بی‌حسی گسترده
- درد شدید یا گسترش علائم به بازو/شانه یا تورم و قرمزی
«تخصص پیشنهادی:"
ارتوپدی دست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.