با سلام بهمن ماه جراحی شبکیه داشتم.قبل از عمل ب متخصص قلب مراجعه نکردم و با نوار قلبی ک تحویل پزشک دادم جراحی انجام شد.تقریبا از یک هفته بعد از عمل علایم تپش قلب بعد از بیدار شدن از خواب و بعد از خوردن غذا رو دارم همراه با احساس خستگیحتی گاها این تپش قلب چند ساعت طول میکشهزمان تپش،ضربانم حدود ۱۰۰ هست.حدود دوماهه کنکورکور۲/۵ مصرف میکنم اما فقط ضربان ب۸۰ رسیده ولی هنوز هم گاها تپش قلب رودارم.
10 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
ضربان قلب نرمال بین 60 تا 100 هست، ضربان قلب شما غیرطبیعی نیست ولی با این وجود بهتره هنگامی ک حس تپش قلب دارید همون موقع برید نوار قلب بگیرید تا مشخص بشه تپش دارید یا احساس تپش یا میتونید با مراجعه ب متخصص قلب ازهولتر ریتم استفاده کنید
احتمالاً علت تپشقلب شما در بیشتر موارد آریتمیهای فوقبطنی یا افزایش تحریک سیستم عصبی خودمختار بعد از عمل و محرکها (مثل غذا، کافئین یا استرس) است و نه لزوماً یک مشکل جدی دریچهای؛ وجود نارسایی جزئی میترال یا سهلتی ممکن است کمککننده باشد اما بهتنهایی معمولاً باعث تپش طولانی با ضربان ~۱۰۰ نمیشود. آرام باشید ولی پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - هنگام شروع تپش نبض را شمارش و زمان، فعالیت و غذایی که خوردید را ثبت کنید. - کافئین، نوشیدنیهای انرژیزا و سیگار را کاهش دهید و و عدههای خیلی سنگین را حذف کنید. - آرامسازی تنفسی (نفس عمیق و بازدم آهسته) و هیدراتاسیون را انجام دهید؛ در شروع تپش میتوانید یک مانور و السالوا ساده (نشستن و بازدم محکم با دهان بسته) امتحان کنید با احتیاط. - برای بررسی دقیق نوار قلب و هولتر ریتم، آزمایش خون (هموگلوبین، تیروئید، الکترولیت) و بازبینی دوز بیسوپرولول با متخصص قلب اقدام کنید. علائم هشدار: - تنگی نفس ناگهانی یا احساس خفگی - درد قفسهسینه فشارنده یا تعریق سرد - غش یا سرگیجه شدید همراه ضعف تخصص پیشنهادی: قلب و عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.