سقد جنین کردم و شیر هنوز خشک نشده و از قرص اورژانسی استفاده کردم؟

من حدود چهار ماه پیش سقد جنین کردم و چهار ماهش بود و اینکه تا الان که چهار ماه گذشته شیر دارم
و سه بار هم از قرص اورژانسی استفاده کردم و نمیتونم به دکتر و جایی مراجعه کنم
به نظر شما باعث نازایی که نمبشه؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
به طور کلی سقط جنین میتونه رحم رو برای سقط‌های بعدی آماده بکنه.
در هرحال علت سقط رو بیان نکردید.
بهتر هست که تحت نظر همکاران متخصص زنان و زایمان باشید.
قرص اورژانسی عوارض خوبی برای قلب ندارد مصرفش بیشتر از دوبار در سال توصیه نمی‌شه
0
سقط و قرص اورژانسی معمولا باعث نازایی نمی‌شوند.
اما مصرف مکرر قرص اورژانسی (3 بار) توصیه نمی‌شود و می‌تواند عوارض هورمونی داشته باشد.
شیردهی پس از سقط طبیعی است.
برای جلوگیری مطمئنتر، روش‌های پیشگیری دائمیتر را با پزشک مشورت کنید.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.