خودارضایی و تأثیر بر باروری و قاعدگی

من قبل از انجام آزمایش و سونوگرافی، گاهی خودارضایی داشتم.
آزمایش خون و سونوگرافی کامل انجام دادم و گفتند همه چیز طبیعی و سالم است.
اما بعد از اینکه نتایج طبیعی بود، فقط یک بار دیگر هم خودارضایی داشتم.
میخواستم بپرسم آیا این موضوع میتواند روی رحم، تخمدانها، پریود یا باروری من در آینده تاثیری داشته باشد یا نه؟
و آیا نیاز به بررسی یا سونوگرافی دوباره دارم؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
خودارضایی هیچ تاثیری بر رحم، تخمدان‌ها، قاعدگی یا باروری ندارد.
نتایج آزمایش و سونوگرافی طبیعی نشاندهنده سلامت کامل است.
نیاز به بررسی مجدد نیست.
این موضوع کاملا طبیعی و بیخطر است و جای نگرانی وجود ندارد.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل جدی وجود ندارد و خودارضایی گاه‌به‌گاه در بیشتر موارد تأثیری بر رحم، تخمدان‌ها، قاعدگی یا باروری ندارد.
تنها در صورت ایجاد آسیب فیزیکی یا و رود عفونت ممکن است نیاز به پیگیری باشد؛ با نتایج طبیعی آزمایش و سونوگرافی نگرانی کم است.
راهکار‌های عملی:
- بهداشت دست و ناحیه تناسلی را رعایت کنید و از اشیاء غیر استریل استفاده نکنید.
- از انجام اعمالی که موجب درد، خونریزی یا ایجاد زخم می‌شود خودداری کنید.
- تغییرات قاعدگی، درد یا ترشحات غیرطبیعی را روزشمار کنید و در صورت بروز ثبت کنید.
- نیاز به سونوگرافی مجدد معمولاً فقط در صورت بروز علائم جدید است؛ در غیر این صورت پیگیری روتین کافی است.
علائم هشدار:
- درد شدیدی در ناحیهٔ لگن یا تب همراه درد.
- خونریزی غیرطبیعی یا خونریزی بسیار شدید که با قاعدگی معمول متفاوت است.
- ترشحات بدبو، سوزش ادرار شدید یا علائم و اضح عفونت.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.