سلام عزیزم بستگی به سایر علائم شما داره. بهتره اول سونوی اورژانسی شکم انجام بدید و با توجه به نتیجه اون جراح یامتخصص داخلی یا گوارش شما رو بررسی میکنن
احتمالاً درد شما ناشی از التهاب یا تحریک شدید معده (گاستریت یا سوءهاضمه حاد) است و در بیشتر موارد با مراقبت اولیه بهبود مییابد؛ نگران نباشید اما به علائم شدید توجه کنید. راهکارهای عملی: - در حالت نیمهنشسته یا به پهلو دراز بکشید تا فشار داخل شکم کمتر شود. - جرعهجرعه آب و لرم بنوشید و از خوردن غذاهای چرب، تند و الکل خودداری کنید. - از مصرف آسپرین یا ایبوپروفن و دیگر ضدالتهابهای غیراستروئیدی پرهیز کنید؛ در صورت نیاز کوتاهمدت میتوان از استامینوفن در دوز معمول استفاده کرد. - اگر تهوع یا استفراغ دارید، دهان را با آب بشویید و در صورت ادامه و کمآبی سریعاً اقدام کنید. علائم هشدار: - استفراغ حاوی خون یا مدفوع خیلی سیاه/خونی. - تب بالا، تعریق شدید، گیجی یا از حال رفتن. - تشدید ناگهانی درد بهحدی که نتوان نفس کشید یا حرکت کرد. تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.