کم‌کاری تیروئید در بارداری و ریسک سقط

سلام با تنبلی تخمدان طبیعی و با مصرف دوفامد باردار شدم عدد بتا دوروز مونده به موعد ۱۹۴۳ بودتازه فهمیدم. و هنوز برای ازمایشات تکمیلی نرفتم بخاطر تعطیلی )
تیرویید کمکار دارم ۶ ماه یکبار چک میکنم شش ماه پیش ۳.۵ بود دیگه چک نکردم هنوز و گهگاهی قرصمو فراموش کردم حالا استرس دارم اگه خیلی کمکار شده باشه چی میشه باعث سقط میشه ؟خیلی استرس دارم میگن روی هوش هم اثر میذاره ؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر نگران نباشید در اولین فرصت جهت آزمایش و نیاز احتمالی به تغییر دوز آزمایش بدین
0
بله
حتما اختلالات نیرپید قبل از بارداری درمان شود درصورت تشخیص در حاملگی هم نگران نباشید و مشاوره با غدد وزنان انجام و درمان شروع شود
0
سلام
به جای استرس آزمایش انجام بدین تا داروتون تنظیم بشه.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً نگرانی شما ناشی از فراموشی قرص لووتیروکسین یا تغییر سطح هورمون در بارداری است.
در بیشتر موارد کم‌کاری تیروئید که پیگیری و تنظیم دوز شود، به‌تن‌هایی همیشه منجر به سقط نمی‌شود و با اقدام سریع قابل کنترل است؛ آرام باشید و پیگیری را شروع کنید.
راهکار‌های عملی:
- هرچه زودتر آزمایش تی‌اس‌اچ و تی۴ آزاد و تأیید سونو/بتا را انجام دهید.
- مصرف لووتیروکسین را روزانه صبح ناشتا ادامه یا از پزشک برای دوز راهنمایی بگیرید؛ دارو را دو ساعت از آهن یا کلسیم جدا کنید.
- در صورت تعطیلی، با پزشک یا آزمایشگاه تماس بگیرید یا برای آزمایش و مشاوره به مرکز خدمات زنان مراجعه کنید.
- برای کاهش استرس خواب کافی، تنفس عمیق و اجتناب از دارو‌های گیاهی بدون مشورت رعایت کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی واژینال یا درد شدید شکم/لگن
- تب بالا یا تهوع و استفراغ مداوم
- ضعف شدید، غش یا تنگی نفس ناگهانی
تخصص پیشنهادی: غدد درون‌ریز

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.