سلام و عرض ادب ببخشید من حدود یک سال پیش قرص پراپرانول ۱۰ خوردم به تعداد زیادی حالا بسیار قلبم درد میکنه و امروز هم ببخشید در استفراغ من خون بود و به شدت قلبم درد میکرد خون ب رنگ قرمز روشن بود و اینکه بعد از استفراغ خون قطع شد
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام یکسال از مصرف شما گذشته. اما وجود خون میتونه بخاطر زخم در مسیر گوارشی شما باشه که باید به متخصص داخلی یا گوارشمراجعه کنید
احتمالاً خونی که همراه استفراغ بیرون آمد ناشی از پارگی سطحی مخاط مری در اثر تهوع و قی شدید (مالوری-ویس) یا خونریزی از قسمت فوقانی دستگاه گوارش است؛ درد قفسه سینه ممکن است ناشی از همان پارگی یا اسپاسم مری و در موارد کمتر از مشکل قلبی باشد. در بیشتر موارد این حالت نیاز به ارزیابی فوری دارد اما لزوماً به معنای بیماری مزمن نیست، آرام باشید و اقدام اولیه انجام دهید. راهکارهای عملی: - بنشینید و سر و بالاتنه را بلند نگه دارید تا خون داخل راه هوایی نرود. - از خوردن و آشامیدن خودداری کنید و دهان را با آب بشویید و تف کنید، بلعیدن خون را کم کنید. - اگر داروی رقیقکننده یا آسپرین مصرف میکنید، فهرست داروها را آماده کنید و فعلاً مصرف بیشتری نکنید تا پزشک راهنمایی دهد. -هرچه سریعتر به نزدیکترین اورژانس یا کسانی که فوریتهای پزشکی را فراهم میکنند مراجعه کنید. علائم هشدار: - تکرار یا افزایش خون روشن در استفراغ - ضعف شدید، غش یا سرگیجه مکرر (نشانه افت فشار خون) - درد قفسه سینه مداوم، تنگی نفس یا تعرق سرد تخصص پیشنهادی: اورژانس
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.