۲۵ مهر سقط جنین ۵ هفته و ۲ روز داشتم ۲ آبان برای بقایا رفتم سونو و خوب بود همه چیز و ۳ آبان رابطه داشتم و جلوگیری طبیعی کردم و قرص ال دی دقیقا از همون شب شروع کردم ولی بعداز ۵ روز درد زیر شکم و کمر دارم و ترشح شبیه به تخمک گذاری دارم ممکنه با اون رابطه باردار بشم؟
8 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
احتمال بارداری بسیار کم است. شروع قرص الدی و ترشحات شبیه تخمکگذاری، نشانههای طبیعی پس از سقط و شروع دارو هستند. درد خفیف نیز شایع است. برای اطمینان، تست بارداری را دو هفته بعد انجام دهید.
احتمال بارداری بسیار کم است. شروع قرص الدی و ترشحات شبیه تخمکگذاری، نشانههای طبیعی پس از سقط و شروع دارو هستند. درد خفیف نیز شایع است. برای اطمینان، تست بارداری را دو هفته بعد انجام دهید.
احتمالاً درد و ترشحی که تجربه میکنید مربوط به تغییرات هورمونی بعد از سقط یا عارضهی موقتی مصرف قرص الدی است. در بیشتر موارد مصرف بهموقع قرص اورژانسی خطر بارداری را کاهش میدهد، اما تشخیص قطعی نیاز به بررسی دارد. آرام باشید. راهکارهای عملی: - استراحت و اجتناب از فعالیتهای سنگین؛ گرمای موضعی ملایم روی شکم برای کاهش درد. - مسکن ساده مثل استامینوفن طبق دُز توصیهشده برای درد (در صورت نداشتن منع مصرف). -تست بارداری خون یا خانگی حدود 2 هفته پس از رابطه برای اطمینان انجام شود. - خودداری از رابطه جنسی تا معاینه توسط پزشک و استفاده از روش پیشگیری مطمئن بعد از بازگشت قاعدگی. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید یا احساس ضعف و سرگیجه. - تب بالای 38 درجه یا درد شدیدی که افزایشی است. - ترشح بدبو یا دارای بوی زننده همراه با تب. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.