پرش دست و پا بعد آمپول یا قطع دپاکین؛ چه‌علتی دارد

سلام من پرش دستو پادارم آزمایشاودکترای مختلف گفتن هیچی نیس الان ۲ساله پیش یه دکترمیرم ودپاکین و لاکسامصرف میکنم وحالم خوبه یه ماه بودکه دپاکینو قطع کرده بودم که دیشب آمپول نوروبین و دگزامتازون زدم بخاطر تب و لرز،بعداز چندساعت دوباره پرش دستو پاگرفتم و نصف دپاکین روخوردم بازم پرش داشتم ورفتم آرامبخش زدم استراحتکردم بهترشدم الان دکترمو عوض کنم؟یا ممکنه علتش اون آمپولا باشه؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی بازگشت علائم عصبی به‌خاطر کاهش یا قطع دپاکین (کاهش کنترل میوکلونوس یا تشنج) یا تحریک عصبی ناشی از دارو‌های تزریقی/دگزامتازون است.
در بیشتر موارد این پرش‌ها مرتبط با نوسان سطح دارو یا تداخل دارویی هستند؛ نگران نشوید اما نیاز به ارزیابی دارید.
راهکار‌های عملی:
- در صورت داشتن داروی ضدتشنج طبق نسخه قبلی، به دوز معمول بازگردید یا دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
- از مصرف خودسرانه دارو‌های جدید، الکل یا محرک‌ها بپرهیزید و استراحت کنید و محیط آرام انتخاب کنید.
- از رانندگی و کار با ماشین‌آلات سنگین خودداری کنید تا زمانی که وضعیت ثابت شود.
- سریع با پزشک معالج یا داروساز تماس بگیرید و لیست کامل دارو‌ها و زمان تزریق آمپول‌ها را اطلاع دهید.
علائم هشدار:
- تشنج طولانی یا چند تشنج پشت‌سرهم
- از دست دادن هوشیاری یا گیجی شدید
- تنگی نفس، درد قفسه‌سینه یا تپش قلب بسیار سریع
تخصص پیشنهادی: نورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.