علت بالا رفتن فشار خون در استرس و بعد از غذا

۱۸ سالمه دچار استرس به شدت زیادم به طوری که تازگیا دچار پانیک شدم اول گفتن برم متخصص قلب رفتم حدود هفته پیش اکو کردن گفتن دریچه میترالت خیلی خفیف شله فشارمو چک کردن فشار چپم ۱۲ فشار راستم ۱۱ بود و نوارم مشکلی نداشت سال پیشم هولتر فشار و ریتم بستم نرمال بود ولی خصوصا بعد از غذا معده درد و تنگی نفس دارم و فشارم میره رو ۱۴ و هنگام استرسم روی ۱۵ میره و مدتی هم میمونه تو همون و تهش میاد رو ۱۳چیکار کنم؟
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی فشار بالای مقطعی شما واکنش عصبی به اضطراب و حملات پانیک است؛ در بیشتر موارد این وضعیت باعث ترشح هورمون‌های استرسی و بالا رفتن موقت فشار می‌شود و میترال پرولاپس خفیف معمولاً عامل فشار پایدار نیست.
آرام باشید؛ بررسی بیشتر لازم است اما فعلاً نگران‌کننده‌ترین تشخیص‌ها بعید به نظر می‌رسند.
راهکار‌های عملی:
- فشار را صحیح اندازه‌گیری کنید: پس از ۵ دقیقه استراحت، نشسته، بازو هم‌سطح قلب، دو بار با فواصل چند دقیقه ثبت کنید و نتایج یادداشت کنید.
- هنگام حمله از تکنیک تنفس آرام و پیوسته (نفس عمیق از بینی و بازدم بلند از دهان) استفاده کنید و بنشینید.
- کافئین، نوشیدنی‌های محرک، سیگار و و عده‌های غذایی سنگین را کاهش دهید؛ و عده‌های سبک‌تر و کم‌نمک بخورید.
- هنگام علائم تنگی نفس یا درد قفسه سینه بنشینید، آب بنوشید و فشار را ثبت کنید.
علائم هشدار:
- درد قفسه سینه جدید و شدید یا فشار فشاری در سینه
- غش، گیجی شدید یا ضعف ناگهانی
- سردرد ناگهانی خیلی شدید، یا ضعف/بی‌حسی یا اختلال در گفتار
تخصص پیشنهادی: متخصص قلب و عروق

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.