بارداری حین مصرف سیتالوپرام و الانزاپین

سلام وقتتون بخیر
بنده در حال اقدام برای بارداری هستم اما به علت میگرن و پنیک در حال استفاده از داروی سیتالوپرام ۲۰ و الانزاپین ۲.۵ هستم . پزشک مغز و اعصاب گفتن که مشکلی برای اقدام به بارداری وجود نداره ، اما نگرانم که نکنه این داروها تاثیر منفی در زمان بارداری داشته باشن ضمنا داروها رو ۱۹ روزه شروع کردم و پریودم یک هفته جلو افتاد . ممنون میشم راهنمایی کنید .
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
مصرف این دارو‌ها مشکلی نداره نگران نباشید
1
وقت به خیر نگران نباشید مشکلی در مصرف دارو‌های شما نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً جلو افتادن یک هفته‌ای قاعدگی با شروع مصرف سیتالوپرام و الانزاپین یا تغییرات ناشی از استرس/میگرن مرتبط است.
در بیشتر موارد نیاز به نگرانی شدید نیست اما تصمیم برای قطع یا تغییر دارو نیاز به بررسی دارد و قطع ناگهانی خطر دارد.
راهکار‌های عملی:
- تا بررسی توسط پزشک دارو‌ها را قطع یا تغییر ندهید؛ قطع ناگهانی می‌تواند سردرد، بدخلقی یا تشدید اضطراب ایجاد کند.
- اگر پریود بعدی بیش از یک هفته تأخیر داشت یا رابطه محافظت‌نشده بود، تست بارداری انجام دهید.
- با روانپزشک خود درباره ریسک‌های دارو در بارداری و گزینه‌های کم‌خطرتر یا دوزبندی صحبت کنید و نتیجه را به متخصص زنان اطلاع دهید.
- علائم، زمان قاعدگی و هر تغییر جدید را یادداشت کنید تا در ارزیابی کمک کند.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید یا درد شکم بسیار شدید
- تنگی نفس، ورم صورت یا بثورات پوستی شدید (واکنش آلرژیک)
- افکار خودآسیب‌رسانی یا تشدید ناگهانی اضطراب/افسردگی
تخصص پیشنهادی: روانپزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.