چرا بعد از مصرف ویتامین اثر نمی‌بینم؟

خوردن ویتامین یا دارویی که علامت سیب سلامت نداره و تحت لیسانس کشورهای خارجی است ولی در ایران ساخته شده باعث بیماری میشه نباید مصرف کرد؟
23 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دلیل اصلی اینکه بعد از مصرف ویتامین تغییری حس نمی‌کنید این است که در بیشتر موارد بدن از قبل ذخیره کافی دارد و مصرف اضافی علامت قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کند.
دلیل دوم احتمالاً کیفیت پایین یا جذب ناکافی مکمل است که می‌تواند به‌خاطر ترکیبات نامناسب یا تولید نامعتبر باشد.
نگرانی درباره محصولات بدون نشان سیب سلامت منطقی است زیرا ممکن است اثربخشی و ایمنی قابل‌اطمینانی نداشته باشند.
راهکارهای عملی:
1 مصرف مکمل را موقتاً قطع کنید و هر علامتی را یادداشت نمایید.
2 برچسب، تاریخ مصرف و وجود نشان سیب سلامت یا شماره پروانه را بررسی کنید؛ در صورت ابهام از ادامه مصرف خودداری کنید.
3 با داروساز یا پزشک درباره نیاز واقعی به آن و احتمال انجام آزمایش خون برای تعیین سطح ویتامین مشورت کنید.
4 در آینده از محصولات دارای مجوز و برند معتبر و مطابق دستور مصرف استفاده نمایید.
علائم هشدار:
1 تورم صورت یا گلو، خس‌خس یا تنگی نفس (واکنش آلرژیک شدید)
2 درد شدید قفسه‌سینه، سرگیجه یا غش
3 تهوع و استفراغ مداوم، درد شکمی شدید، زردی پوست یا خونریزی غیرطبیعی
تخصص پیشنهادی: پزشک عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

تن و روان از هم جدا نیستند

رایگان · بدون ثبت‌نام

خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانی‌مان اثر می‌گیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.

شروع شناخت خودم ←
تست‌های روان‌شناسی — شناخت خودم ←