سردرد و خواب‌آلودگی پس از مصرف قرص سیبل

سلام
دکتر برای تنبلی تخمدان به من قرص سیبل دادن و گفتن از روز پنجم بخورم
این چند روزی که قرص رو مصرف می کنم از نظر خلقی بهتر شدم اما این چند روز اخیر سردرد شدیدی دارم اگه کم بخوابم خیلی بدتر میشه از طرفی صبح ها اصلا نمی تونم بیدار بمونم حالت بیهوشی بهم دست میده و به خواب میرم وقتی هم مقاومت می کنم برای بیداری روی بدنم و قلبم فشار میاد
از طرفی درد کل بدن هم دارم
10 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این شکایات به‌عنوان عارضه دارویی مرتبط با شروع درمان هورمونی (قرص سیبل) یا به‌خاطر خستگی و اختلال خواب ظاهر شده‌اند؛ در بیشتر موارد با بررسی دوز و استراحت حمایتی بهتر می‌شود و نگران نباشید.
راهکارهای عملی:
- دارو را خودسرانه قطع نکنید، اما فوراً با پزشک تجویزکننده تماس بگیرید تا دوز یا نیاز به تعویض دارو بررسی شود.
- آب کافی بنوشید و وعده‌های کوچک حاوی پروتئین و کربوهیدرات ساده بخورید تا افت قند و ضعف کمتر شود.
- وقتی خواب‌آلود یا احساس «بیهوشی» دارید رانندگی و کار با وسایل خطرناک انجام ندهید؛ در جای امن دراز بکشید و استراحت کنید.
- در صورت داشتن دستگاه، فشار خون و قند را چک کنید و نتایج را به پزشک اطلاع دهید.
علائم هشدار:
- سردرد ناگهانی و بسیار شدید یا تغییر ناگهانی در سطح هوشیاری
- تنگی نفس یا درد شدید قفسه سینه و تپش قلب خیلی شدید
- ضعف یا بی‌حسی یک‌طرفه، تشنج یا بیهوشی طولانی
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص