آیا اریپرازول باعث افزایش اشتها و وزن می‌شود؟

سلام امیدوارم که خوب باشید من میخواستم بدونم که آیا داروی اریپرازول میتونه باعث افزایش اشتها و افزایش وزن در بزرگسالان بشه؟
10 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً اریپرازول می‌تواند در برخی بزرگسالان باعث افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن شود.
در بیشتر موارد این تغییر ملایم تا متوسط است و قابل کنترل است، نگران نباشید اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکارهای عملی:
- وزن خود را هفتگی ثبت کنید و کالری دریافتی را به‌صورت ساده یادداشت کنید.
- میان‌وعده سالم انتخاب کنید: پروتئین، سبزیجات و میوه کم‌شکر به جای تنقلات پرکالری.
- روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی ملایم مانند پیاده‌روی داشته باشید.
- دارو را خودسرانه قطع نکنید؛ درباره تغییر دوز یا داروی جایگزین با پزشک صحبت کنید.
علائم هشدار:
- افزایش وزن سریع یا >۵٪ وزن بدن در یک ماه یا تورم ناگهانی اندام‌ها.
- تشنگی و ادرار بسیار زیاد، کاهش هوشیاری یا علایم احتمالی قند خون بالا.
- خواب‌آلودگی شدید، گیجی زیاد یا افکار خودکشی/کاهش شدید وضعیت روانی.
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص