آیا مفنامیک یا فولیک در پریودی خونریزی را زیاد می‌کند؟

من وقتی قرص مفنامیک اسید و فولیک اسید در دوران پریودی میخورم روز بعدش خیلی خون ریزیم بیشتر میشه این عادیه؟
5 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
عزیزم. نه. مفنامیک اسید.
خونریزی کم میکنه فولیک ربطی نداره

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً افزایش خونریزی شما مربوط به تغییرات هورمونی یا نوسان طبیعی سیکل است و نه لزوماً فولیک اسید؛ در برخی افراد مفنامیک اسید می‌تواند تأثیر کوتاه‌مدتی روی انعقاد و تجمع پلاکتی داشته باشد.
در بیشتر موارد این وضع خطرناک نیست ولی باید پایش شود.
راهکارهای عملی:
- مقدار و شدت خونریزی را ثبت کنید (تعداد تعویض پد در ساعت، وجود لخته بزرگ).
- مصرف موقت مفنامیک اسید را قطع کنید و تغییرات را طی 24–48 ساعت ببینید.
- برای درد به‌جای NSAID از استامینوفن با دوز معمول استفاده کنید مگر پزشک چیز دیگری گفته باشد.
- نتایج ثبت شده و لیست داروها را به پزشک یا داروساز نشان دهید.
علائم هشدار:
- تعویض بیش از یک نوار در هر ساعت یا خروج مکرر لخته‌های بزرگ.
- علائم کم‌خونی حاد مثل سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس.
- تب بالا یا درد شکم شدید یا خونریزی بین دو قاعدگی.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص