حس توده در گلو و سوزش؛ احتمال رفلکس

حدود دو سه هفته معمولا صبح ها احساس سوزش داخل گلوم داشتم و خیلی اتفاقی سه روز پیش متوجه یک جسم خارجی داخل گلوم شدم که گاهی حسش میکنم و گاهی نه معمولا وقتی باد گلو میزنم نیست وقتی اب رو جرعه جرعه و اروم میخورم نیست موقع غذا خوردنم احساس میکنم که غذا به ارومی پایین میره
قبل اینکه توده حس کنم اسید معدم یک بار بالا اومد و دیشبم باز اسید معدم و داخل گلوم احساس کردم
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
ممکنه ریفلاکس یا حساسیت داشته باید ولی برای تشخیص، باید معاینه بشید
0
سلام
با توجه به علائمت، احتمال ریفلاکس معده به گلو و ایجاد حس جسم خارجی (گلوبوس) بیشتر است، اما چون احساس گیر کردن غذا هم دارید، بهتر است توسط پزشک گوش و حلق و بینی یا متخصص گوارش معاینه شوید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این حس توده همراه با سوزش ناشی از بازگشت اسید معده به حلق (رفلکس لارینگوفارینژئال) است؛ در بیشتر موارد بی‌خطر است و با تغییرات ساده بهبود می‌یابد، هرچند در برخی موارد گلوبوس تنشی نیز ممکن است نقش داشته باشد.
راهکار‌های عملی:
- از خوردن غذا‌های چرب، تند، مرکبات، کافئین و الکل خودداری کنید.
- 23 ساعت قبل از خواب چیزی نخورید و و عده‌ها را کوچک‌تر کنید.
- سر تخت را کمی بالا ببرید و از لباس‌های تنگ گردن پرهیز کنید.
- جرعه‌های آب گرم یا آدامس بدون قند برای تحریک بلع و تسکین موقت مفید است.
علائم هشدار:
- تنگی نفس یا سختی قابل توجه در تنفس
- ناتوانی در بلع حتی مایعات یا تجمع مداوم بزاق
- خون در استفراغ یا خونریزی و اضح از گلو
تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.